GLS před Black Friday spouští v ČR vlastní samoobslužné boxy

25. 11. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: GLS
GLS reaguje na zvýšenou poptávku před vánoční sezónou a zároveň rychle rostoucí oblibu balíkomatů.

Balíkový přepravce GLS uvedl, že se připravuje na zvýšený nápor v souvislosti se slevovou akcí Black Friday, a rozšiřuje proto svoji síť výdejních míst o vlastní samoobslužné boxy, tzv. GLS Parcel Boxy.

V pilotním provozu jich pro letošní sezonu bude 85, a to napříč celou Českou republikou. Další by měly rychle přibývat. Přepravce na jejich vývoji spolupracoval s českou výrobní firmou Alfa3.

Podle průzkumu z jara letošního roku tuto formu převzetí balíků v současnosti aktivně využívá již každý pátý Čech. Přepravce zároveň doporučuje nenechávat vánoční nákupy na poslední chvíli. Dárky s doručením na domácí adresu by měli lidé objednávat do 19. 12.

Jako houby po dešti

GLS Parcel Boxy jsou umístěné na nejrůznějších místech napříč republikou – od sídlišť, přes okolí veřejných institucí, jako jsou např. školy, radnice či nemocnice, až po historické centrum Prahy. Další samoobslužné boxy v nových lokalitách budou postupně přibývat.

V uplynulém roce jsme investovali do vývoje zcela nového softwaru, který umožní snadnou integraci jakéhokoliv balíkomatu libovolného výrobce či provozovatele sdílených sítí do standardního procesu přepravy GLS a zároveň poskytne snadné ovládání nejen pro provoz GLS, ale především zákazníky,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Ti si tak mohou v novém widgetu jednoduše nastavit, který typ výdejních míst či boxů si přejí pro své zásilky využít. Značné úsilí jsme věnovali také samotnému vývoji nové generace Parcel Boxů s důrazem na jejich spolehlivost, kvalitu a možnost sofistikované vzdálené správy,“ dodává.

Roste armáda výdejních boxů

Přepravce poznamenává, že obliba samoobslužných boxů rychle roste. Ještě před sedmi lety balíkomaty aktivně využívala pouhá 3 % lidí, dnes je to již pětina (20 %). Oceňují především možnost vyzvednutí zásilky v jakoukoliv denní dobu (85 %).

Zákazníci si rovněž cení rychlejšího výdeje bez čekání ve frontě (46 %), nižší ceny (26 %) či rychlejšího doručení (20 %). Údaje vyplývají z průzkumu GLS realizovaného agenturou Ipsos pomocí aplikace Instant Research v březnu 2022 na vzorku 1 000 respondentů.

Významný nárůst popularity samoobslužných boxů, ale i výdejních míst, jsme zaznamenali během pandemie covidu-19. Z průzkumu vyplývá, že se v tomto období o 100 % zvýšil počet lidí, kteří si nechali posílat balíky do balíkomatu,“ podotýká Včela.  

bitcoin školení listopad 24

Graf – Srovnání využívání balíkomatů mezi lety 2016 a 2022

Zdroj: GLS

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data