Growww Digital: Black Friday hlásí rekordní čísla, e-shopy vyhlíží další silné týdny

13. 12. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © bloomua - Fotolia.com
Internetoví obchodníci podle společnosti i letos těží z nepříznivé covidové situace a v posledních týdnech před Vánoci rekordně navyšují rozpočty svých kampaní v rámci online marketingu.

Společnost Growww Digital uvádí, že oblíbené akce Black Friday a navazující Cyber Monday lámaly rekordy už vloni, kdy se vlivem zavřených prodejen jinak než online nakupovat nedalo.

Zvyšující se trend výdajů za reklamu v regionu střední a východní Evropy lze podle analytiků pozorovat už od září. Historicky vůbec nejsilnější, jak ve výdajích na reklamu Google, tak v platbách za proklik (CPC), byl týden, kdy oba nákupní svátky probíhají.

Growww Digital zjistil, že výdaje na reklamu v e-commerce v našem regionu meziročně vzrostly o 33 %. Jen v České republice se během listopadu výdaje zvýšily v meziročním srovnání o 2 %.

I když nakupující už mohou kombinovat kamenné prodejny s e-shopy, je i letošní předvánoční období pro internetové obchodníky úspěšný. Meziroční tempo růstu se stabilně drží okolo 20 procent,“ říká László Szabó, ředitel rozvoje v Growww Digital.

Spotřebitelé v karanténě i mimo ni nakupují online

Agentura uvádí, že Češi v hlavní loňské nákupní sezóně (listopad a prosinec) utratili 68 miliard korun. Podle odhadů Growww Digital dojde letos k růstu v e-commerce okolo 20 %.

V regionu střední a východní Evropy navíc dochází k omezení v souvislosti s covidem-19. Například Slovensko prochází lockdownem včetně uzavření kamenných prodejen, kdy zůstávají otevřené jen obchody s potravinami nebo drogerie.

Snížení mobility lidí dokazují už od 1. srpna letošního i údaje společností Facebook a Google. Důvodem jsou proticovidová opatření nebo lockdown, kdy lidé zůstávají z týdne na týden více doma,“ vysvětluje Szabó.

bitcoin školení listopad 24

Stále jsou to však vyšší čísla než v roce 2020, který byl silným obdobím omezení a lockdownů. „Počet zákazníků, kteří nakupují online, se za poslední rok a půl výrazně zvýšil a velká část z nich nakupuje na internetu i nadále,” uzavírá.

Zdroj: Growww Digital

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram