Heureka: E-commerce kopíruje křivky pandemie, květen byl o 4 % níže než loňský rok

4. 6. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Andrey Popov - Fotolia.com
Podle šéfa Heureka Group je však nutné mít na paměti, že se srovnává první v offlinu otevřený měsíc s extrémně silným loňským rokem. E-commerce by podle něj letos mohla stagnovat nebo růst do 10 %.

Společnost Heureka uvádí, že česká e-commerce v květnu oproti loňskému roku stagnovala, respektive mírně klesla o 4 %. I tak se ale podle Heureky jednalo o silný měsíc, jelikož dochází k meziročnímu srovnání s extrémně silným rokem 2020.

Očekávali jsme, že se velká část zákazníků po otevření přesune do kamenných obchodů. Už od oznámení toho otevření jsme viděli, že zákazníci začali s nákupy vyčkávat a nechávat je až do offline světa,“ říká Tomáš Braverman, šéf Heureka Group.

Braverman nicméně věří, že v kamenných obchodech všichni nezůstanou a postupně se do e-shopů vrátí. Podle něj navíc může vývoj celého května napovědět, jak se bude vyvíjet celý rok.

Když si uvědomíme, jak extrémní byl loňský rok, tak je reálné mluvit o stagnaci nebo růstu do deseti procent. I to bude ale podle mě úspěch,” říká. Podle odhadů APEKu je podíl onlinu na retailu na 16 %. „To je z předešlých 11 % významný skok, a tito zákazníci se určitě neztratí,“ doplňuje Braverman.

Tabulka – Meziroční růst e-commerce od ledna 2020

 měsíc

meziroční růst

leden

20 %

únor

23 %

březen

39 %

duben

35 %

květen

24 %

červen

25 %

červenec

23 %

srpen

20 %

září

18 %

říjen

31 %

listopad

99 %

prosinec

42 %

leden

51 %

únor

83 %

březen

93 %

duben

22 %

květen

-4 %

Zdroj: Heureka

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data