IBM ve třetím kvartálu poklesly tržby o 3 %, ve strategických oblastech ale rostlo o 12 %

21. 7. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Zatímco v tradičních oblastech, jak jsou systémy a podnikové služby, se IBM nedařilo, v progresivních oblastech, jakými jsou cloud, analytika nebo bezpečnost, jeho výsledky slibně rostly. Tento jev je důsledkem pokračující transformace, která, zdá se, pokračuje podle plánu.

Zprávy o výsledcích IBM se již mnoho kvartálů nesou ve stejném duchu – celkové tržby klesají, ale klíčové oblasti rostou. Druhé čtvrtletí 2016 nebylo výjimkou, když se tržby společnosti snížily meziročně o 3 % a mírně přesáhly částku 20 miliard dolarů. Zisk pak poklesl o 29 % na 2,5 miliardy dolarů.

Klesaly také příjmy ze systémů, konkrétně o 23 % na 2 miliardy dolarů, stejně jako příjmy z globální divize služeb, které se ztenčily o 3 % na 4,3 miliardy. Mainframy řady z Systems pak přinesly o 40 % méně tržeb než o rok dříve.

Tyto ukazatele však IBM příliš netrápí, neboť jeho hlavním cílem je přeorientovat se na své „strategické imperativy“, což se očividně daří. Příjmy z cloudu, analytiky a bezpečnosti totiž ve druhém čtvrtletí celkově vzrostly o výrazných 12 % na 8,3 miliardy dolarů.

Cloudová řešení přinesla IBM o 30 % vyšší příjmy než o rok dříve, analytické nástroje o 4 %, řešení pro mobilitu o 43 % a bezpečnostní řešení o 18 %. Strategické oblasti za posledních 12 měsíců vygenerovaly celkem 31 miliard dolarů a tvoří již 38 % celkových příjmů IBM.

IBM si stanovilo za cíl buď dosáhnout do roku 2018 ročních příjmů ze „strategických imperativů“ ve výši 40 miliard dolarů nebo dosáhnout toho, aby tvořily 40 % všech příjmů. Při současném tempu růstu tento cíl byl splněn ještě dříve.

bitcoin školení listopad 24

IBM v komentáři k výsledků za druhý kvartál vyzdvihlo vliv více než 20 akvizic, které provedlo během uplynulých 12 měsíců. V oblastech, do kterých firma takto expandovala, měla dosáhnout solidního růstu. IBM zároveň oznámilo záměr zvýšit investice do své kognitivní platformy Watson.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14