IBM vnáší do kamenných prodejen virtuální realitu

10. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výzkumníci IBM Research představili novou mobilní nákupní aplikaci pracující s rozšířenou realitou. Do budoucna umožní zákazníkům v obchodech skenovat zboží při procházení mezi regály a získávat tak individualizované informace, doporučení nebo slevové kupony.

IBM vnáší do kamenných prodejen virtuální realituPo vstupu do obchodu si bude moci každý aplikaci IBM stáhnout na svůj chytrý telefon či tablet, zaregistrovat se a vytvořit si profil, v němž zadá informace, které chce zohlednit – od obsahu alergenních látek až po to, zda je obal výrobku biologicky rozložitelný.

Když namíří kameru na svém mobilním zařízení na dané zboží, aplikace produkt rozpozná a pomocí technologie rozšířené reality doplní snímek o digitální informace, jako například složení, cenu, hodnocení nebo aktuální slevy.

Při používání prototypu aplikace může spotřebitel například zadat různé parametry. Při přejetí polic s produkty aplikace v mobilním zařízení přes kameru zvýrazní výrobky, které odpovídají zadaným parametrům, a kupujícímu nabídne jednodenní slevový kupon, aby ho motivovala k okamžité koupi.

Zákazníci budou mít navíc možnost propojit aplikaci se sociálními sítěmi. Dozví se tak například, zda někdo z jejich přátel snímaný výrobek ohodnotil či okomentoval.

Reklama jako vítaná služba

Aplikace může prodejcům rovněž pomoci lépe pochopit, co se spotřebiteli líbí a nelíbí, a nakupujícímu nabídnout související zboží v jiných uličkách s regály. Zákazníci by také mohli snadněji využívat věrnostní programy a digitální kupony a osvobodit se od neustálého hledání slev a akčních cen.

Nová aplikace vyvíjená výzkumnou laboratoří společnosti IBM v Haifě v Izraeli nabízí řešení obchodního problému, který spočívá v kontrastu mezi záplavou informací dostupných na internetu a jejich omezeným množstvím v kamenných obchodech, uvádí výrobce.

bitcoin školení listopad 24

Přitom podle výzkumu společnosti Forrester Research nákupy v kamenných prodejnách tvoří více než 92 % veškerého maloobchodního prodeje.

Maloobchodní prodejci si pomocí této aplikace budou moci vybudovat prodejní systém, v němž se spojí se zákazníky individuálně a marketing se tak podle IBM stane vítanou službou.

Zdroj: IBM

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends