Icecat: Kancelářský spotřební materiál v e-kanálu stoupá

29. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © digieye - Fotolia.com
Mezi nejstahovanějšími produktovými listy se objevují nové značky a nové zboží. Co v on-line prodejním kanále roste?

Za první letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 339 milionů stažení produktových listů k produktům 6 143 značek z 80 zemí světa. Počet monitorovaných značek stoupl za toto období o 15 % a počet sledovaných kategorií narostl o 21 %. Počet připojených partnerů v prodejním kanálu vzrostl o 36 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Top 10 značek má nováčky

První desítka značek nejstahovanějších produktových listů pro on-line kanál se pozměnila v souvislosti s tím, jak vysoko vyskočila značka StarTech.com. Tento výrobce kabelů a doplňků významně zvýšil svou viditelnost v katalozích webshopů (+530 %).

Dále stojí za pozornost relativní postup společnosti Philips (+35 %) na pozici číslo dvě, který byl podle Icacatu zapříčiněn zvýšeným stahováním produktových listů z oblastí spotřební elektroniky, elektrospotřebičů a osvětlení.

Obr. 1: Top 10 značek v e-kanálu 

Obr. 1: Top 10 značek v e-kanálu

Zdroj: Icecat 

Bitspower nejrychleji rostoucí značkou

První desítka nejrychleji rostoucích značek zahrnuje několik kancelářských značek jako Kangaro (+ 6 768 %), Pilot (+ 3 852 %), Schneider (+ 3 800 %), Clairefontaine (+ 3 670 %), Stabilo (+ 2 045 %), Edding (+ 1 440 %) a Esselte (+ 1 285 %). To je podle Icecatu důsledkem toho, že prodejní kanály kancelářských potřeb a IT konvergují.

Nárůst značek specializovaných na chlazení jako EK Water Blocks (+ 14 276 %) a Koolance (+ 52 198 %) má pak dokladovat, že tuning počítačů je stále důležitým segmentem trhu.

Obr 2.: Top 10 nejrychleji rostoucích značek v e-kanálu

Obr 2.: Top 10 nejrychleji rostoucích značek v e-kanálu

Zdroj: Icecat

Kancelářský segment v e-kanálu na vzestupu

Současně s nárůstem popularity kancelářských značek expandovaly též kategorie kancelářského spotřebního materiálu. PC jsou ze strukturálního pohledu klesající kategorií, nicméně notebooky jsou stále číslem jedna. Ultrabooky pak tuto kategorii dále oživují.

Obr. 3: Top 10 produkt. kategorií

Obr. 3: Top 10 produkt. kategorií

Zdroj: Icecat 

Z dominance kategorií jako co-location, rozváděče, server barebones a další síťové příslušenství dominují první desítce nejrychleji rostoucích kategorií prvního kvartálu letošního roku Icecat usuzuje, že investice do hostingu stoupají. Vzestup LED TV a tabletů pokračuje, což bylo ostatně již trendem v loňském roce.

 Obr. 4: Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií

bitcoin školení listopad 24

Top 10 nejrychleji rostoucích kategoriíZdroj: Icecat 

Icecat NV je vydavatelem statistik o stavu e-commerce a dodavatelem technických specifikací produktů a jejich popisů (produktových listů). Popularita stahování produktových listů dané značky je ovlivněna popularitou jejích produktů všeobecně; umístěním v hodnocení kupujících a uživatelů; dostupností v distribuci a v online prodejním kanálu; úrovní standardizace produktových dat pro vyhledávání a porovnávání; online kampaněmi a dalšími faktory.

Zdroj: Icecat

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?