Icecat: On-line prodejní kanál drží ve 2. čtvrtletí 2012 tempo růstu

24. 8. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor:
Celosvětový on-line prodejní kanál narost ve 2. kvartálu 2012 meziročně o 50 procent. Notebooky a stolní počítače jsou pod tlakem tabletů a AIO.

Icecat: On-line prodejní kanál drží ve 2. čtvrtletí 2012 tempo růstuAktivita on-line prodejního kanálu podle měření Icecatu, dodavatele technických specifikací produktů a jejich popisů, vzrostla za 2. kvartál tohoto roku ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o polovinu.

Za letošní druhé čtvrtletí Icecat zaznamenal 519 milionů stažení produktových listů s technickými parametry pro produkty 5 274 značek, které si stáhlo více než 20 000 partnerů v prodejním kanálu.

Vliv na nárůst měl i počet nově zaregistrovaných on-line prodejních partnerů do Icecatu, který se zvýšil o 31 %. Počet měřených značek vzrostl o 30 % a počet kategorií stoupl o 25 %, to vše ve srovnání se stejným obdobím roku 2011.

Philips boduje díky rostoucí poptávce po LED televizích

V první desítce značek (stažených produktových listů) v on-line prodejním kanálu jsou Lenovo a Acer pod tlakem, zatímco Philips (+52 %), Sony (+43 %) a Toshiba (+38 %) dosahují relativně nejlepších výkonů.

Zdá se, že Philips sklízí ovoce přechodu od starších televizních technologií na technologii LED, přičemž svůj podíl zde mělo mistrovství Evropy ve fotbale a příprava na olympiádu, uvádí Icecat.

„HP i nadále pokračuje v konsolidaci své dominantní pozice v online prodejním kanálu, i když jeho slabý výkon v tabletech varuje,“ poznamenal Richard Klatovský, distributor manager Icecatu.


Graf: Top 10 značek za Q2 2012 (podle 519 mil. stažených produktových listů)

Top 10 značek za Q2 2012 (podle 519 mil. stažených produktových listů)

Zdroj: Icecat


Notebooky a stolní PC jsou na online trhu pod tlakem

Podle statistik Icecatu zájem o notebooky na on-line trhu stagnuje – v porovnání s průměrnými kategoriemi to znamená, že se dostávají do strmého poklesu. Stolní PC jsou rovněž zasažena, a to celkovým zpomalením v Evropě a nástupem tabletů jako nového formátu.

Další kategorie v Top 10 jsou na tom o poznání lépe, zvláště spotřební materiál a hardwarové doplňky. Icecat tvrdí, že se jedná o typickou situaci, kdy organizace všeobecně snižují své investice do softwaru a hardwaru.

Kategoriím spotřebního materiálu pro tiskárny se podle statistik daří skvěle, neboť značky z této oblasti jako Ricoh, Epson a Canon zjednodušují vyhledávání a volbu kompatibilních produktů pro své tiskárny.

Nejrychleji rostoucí kategorií jsou Tablet-PC, která zřejmě ukrajují z pozic dalších formátů, jako jsou notebooky, PC a netbooky. A také relativně nová kategorie All-In-One PC ukusuje podíl stolním počítačům. Obdobně je tomu u LED TV, které jsou rovněž jako v předchozích kvartálech rychle rostoucí kategorií, která požírá předchozí televizní kategorie.


Graf: Top 10 produktových kategorií za Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Top 10 produktových kategorií za Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Zdroj: Icecat


Oncore je nejrychleji rostoucí značkou 2. čtvrtetí 2012

Dodavatel kabeláže a mobilních komponent Oncore je co do rychlosti růstu mezi online značkami (ve stažených produktových listech) tohoto kvartálu opravdovým šampionem, za což se zasloužil růstem 2 743 % v počtu stažení produktových listů ke svým výrobkům.

Braun, Intel a Adobe stojí v tomto přehledu také za zmínku, neboť se jedná o velké značky, které však vykazují vynikající růst zájmu.


Graf: Top 10 nejrychleji rostoucích značek v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Top 10 nejrychleji rostoucích značek v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Graf: Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)
Zdroj: Icecat


bitcoin školení listopad 24

Pozn.: Popularita stahování produktových listů dané značky je ovlivněna:

  • popularitou jejich produktů všeobecně;
  • umístěním produktů v hodnocení kupujících a uživatelů;
  • dostupností produktů v distribuci a v on-line prodejním kanálu;
  • úrovní standardizace produktových dat pro vyhledávání a porovnávání;
  • on-line kampaněmi;
  • seznamy kompatibilních produktů a definováním cross-sell/up-sell postupů a produktů;
  • bezplatnou distribucí (ideálně multimediálních) dat o produktech.


Zdroj: Icecat

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti