IDC: Český trh cloudových služeb roste téměř o čtvrtinu ročně

11. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © bloomua - Fotolia.com
Po loňském téměř čtvrtinovém růstu trhu veřejného a privátního cloudu v ČR, mají podle IDC letos růst tržby jen o něco mírnějším tempem.

IDC očekává, že letos dosáhne růst českého trhu cloudových služeb 22 % na přibližně 88 miliard dolarů. Převažuje poptávka po veřejném cloudu, což analytici připisují pestré nabídce aplikací.

V roce 2014 rostl obrat z cloudových služeb v ČR zhruba o čtvrtinu na 71,46 milionu dolarů, a byl tak jednou z nejrychleji rostoucích oblastí IT.

Lokální hráči čelí silné zahraniční konkurenci

V cloudovém prostředí je silná konkurence. O zájem klientů bojují mezinárodní poskytovatelé cloudu, provozovatelé lokálních datových center, technologické firmy, místní integrátoři a telekomunikační společnosti.

Salesforce, Amazon Web Services, Google stejně jako Microsoft a IBM podle IDC „získávají podíl na trhu a zaujímají významný podíl trhu cloudových služeb“.

Lokální provozovatelé datacenter a poskytovatelé služeb s nimi však mohou těžko bojovat podobě úspor z rozsahu. Konkurenční výhodou je jim naopak znalost místního prostředí a možnost poskytovat služby na míru.

Použití cloudu nezáleží na velikosti organizace

Analýzy IDC ukazují, že otevřenost k využívání cloudových služeb v České republice závisí jen velmi málo na velikosti podniku nebo odvětví. Jak silný či slabý je vztah však analytici neupřesňují.

bitcoin školení listopad 24

Mnohem důležitější je moderní přístup k využívání IT a pochopení, že cloud může být nástrojem pro podporu obchodních příležitostí. Úspěšnými se stanou ti dodavatelé, kteří jsou schopni takové zákazníky oslovit, a hlavně  jim nabídnout řešení, která jim ve svém důsledku pozitivně ovlivní hospodářské výsledky,“ vysvětluje IDC.

Význam cloudových služeb samotných však podle autorů průzkumu bude klesat. Úspěch má naopak záviset na schopnosti použít cloud jako platformu pro „podporu rozvoje nových IT řešení kombinující nástroje pro analytiku (nebo pro velká data), mobilitu a sociální média“. Tedy to, co IDC nazývá technologiemi třetí platformy.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends