IDC: Chytrá sluchátka vládnou trhu nositelné elektroniky

2. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © djvstock - Fotolia.com
Globální trh nositelné elektroniky v druhém kvartálu 2019 vyrostl o úctyhodných 85,2 % na 67,7 milionu kusů. Obrovský rozmach zažívají chytrá slucháka, spotřebitelé je totiž kupují jako doplněk ke svým stávajícím chytrým zařízením.

Společnost IDC ve své zprávě uvádí, že celosvětový prodej nositelné elektroniky v druhém čtvrtletí tohoto roku vystřelil o 85,2 % na 67,7 milionu zařízení. Nejrychleji rostoucí kategorií jsou stále chytrá bezdrátová sluchátka, která tvoří již 46,9 % celého trhu.

Poptávku po podle analytiků ve sledovaném období zvyšovalo množství nově představených chytrých zařízení spolu s faktem, že spotřebitelé doplňují svůj stávající arzenál – například k chytrým hodinkám či náramkům si pořídí právě chytrá sluchátka.

Sluchátka i pro specifické skupiny zákazníků

Rostoucí popularita segmentu sluchátek nutí stávající značky při uvádění novinek na trh přehodnocovat design. Zároveň na trh nositelné elektroniky láká další nové značky,“ říká Jitesh Ubrani ze společnosti IDC.

Ubrani dodává, že přestože se jedná o velmi mladou kategorii, již nyní vykazuje známky segmentace a specializace na užší skupiny zákazníků. Objevují se například sportovní chytrá sluchátka, prémiová sluchátka či chytrá sluchátka pro neslyšící.

Ramon T. Llamas z IDC naznačuje, že spotřebitele k chytrým bezdrátovým sluchátkům táhne nejen kvalitní zvuk, ale i nabídka dalších funkcí – od přizpůsobení zvuku až po inteligentní asistenty a aplikace pro zdraví a kondici.

Když vezmeme v potaz klesající cenu těchto zařízení a uvádění nových a nových funkcí, Llamas dokonce odhaduje, že nová generace chytrých sluchátek se stane novým standardem pro sluchátka.

Trojciferný růst na poli chytrých sluchátek

Masivní rozmach chytrých sluchátek potvrzuje i tabulka nejsilnější pětice výrobců. Z výsledků je patrné, že polovinu trhu i nadále ovládá Apple, jenž sice meziročně vyrostl o 218,2 %, ale zároveň ztratil část ze svého tržního podílu.

Růst o 252,1 % si v druhém čtvrtletí 2019 připsal Samsung. Výrobci pomáhá prodej chytrých sluchátek spolu s chytrými telefony i modely dceřiné značky JBL. Třetí Xiaomi posílilo dokonce o 714,8 % a meziročně zvýšilo svůj tržní podíl z 2,8 % na 6,5 %.

Společnost Bose, jež má za sebou dlouhou historii v oblasti audia, ve sledovaném období vykázala růst o 288,1 %. Vyznačuje se zejména prémiovými zařízeními. Pátý skončil GN Group, což je mateřská společnost značky Jabra; ta posílila o 132,9 %.

Tabulka – Výsledky největších výrobců chytrých sluchátek v 2Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2Q19

Podíl 2Q19

Prodej 2Q18 

Podíl 2Q18

Meziroč. změna

1. Apple

15,9

50,2 %

5,0

55,2 %

218,2 %

2. Samsung

3,3

10,2 %

0,9

10,2 %

252,1 %

3. Xiaomi

2,1

6,5 %

0,3

2,8 %

714,8 %

4. Bose

1,8

5,7 %

0,5

5,1 %

288,1 %

5. GN Group

1,6

5,1 %

0,7

7,7 %

132,9 %

ostatní

7,1

22,3 %

1,7

19,0 %

310,5 %

Celkem

31,8

100,0 %

9,1

100,0 %

250,0 %

Zdroj: IDC

Graf – Největší výrobci chytrých sluchátek podle podílu

bitcoin školení listopad 24

Graf – Největší výrobci chytrých sluchátek podle podílu

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data