IDC: Evropský trh nositelné elektroniky roste trojciferným tempem

31. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © djvstock - Fotolia.com
V Evropě se ve druhém čtvrtletí 2019 prodalo o 154,4 % více kusů nositelné elektroniky než ve stejném období o rok dříve. Východoevropské tempo růstu překonalo západní Evropu, oba regiony hlásí enormní poptávku po chytrých sluchátkách.

Společnost IDC uvádí, že trh nositelné elektroniky v Evropě pokračuje v raketovém růstu. V druhém čtvrtletí 2019 totiž posílil o 154,4 % na 13,4 milionu kusů. Nejpoptávanějšími kategoriemi jsou chytrá sluchátka (52,3 %), hodinky (26,7 %) a náramky (20,7 %).

Nositelná elektronika se těší největší popularitě v západní Evropě, kde se prodalo 80 % zařízení; tamější trh ve sledovaném období vyrostl o 144,9 %. Rychleji však posiluje východní Evropa – ta v druhém kvartálu vykázala 215,9% růst.

Výrobci chytrých sluchátek pokračují v modernizaci svých portfolií a více se zaměřují na propojené produkty,“ říká Francisco Almeida z IDC. Díky tomu se výrobci dostávají zákazníkům obrazně řečeno nejen do uší, ale i do hlavy.

Chytrá nositelná elektronika, jako jsou hodinky a náramky, nabízí zajímavé způsoby využití například pro majitele chytrých domů,“ dodává Jiří Teršel z IDC. „Výrobci mají stále prostor zákazníky v tomto ohledu vzdělávat.“

Chytré uši, chytrá zápěstí

IDC uvádí, že prodej chytrých sluchátek dále raketově stoupá. Významný podíl v tomto segmentu drží Apple, ovšem další silné značky v audio oboru se nenechávají zahanbit. Vedle uvádění nových produktů se ve velké míře věnují i marketingové propagaci.

Poptávka po chytrých hodinkách meziročně vyrostla o 18,3 %. Podíl základních hodinek na prodejích se zvýšil z 22,8 % v druhém čtvrtletí 2018 na 26 %. O růst kategorie základních chytrých hodinek se postaralo hlavně Huawei.

I chytré náramky za sebou mají silný kvartál – jejich prodej v Evropě meziročně vystřelil o 222 %. Vedle zavedených značek Fitbit, Xiaomi a Huawei výsledky pozitivně ovlivnil i Samsung, jenž uvedl cenové dostupné modely Galaxy Fit a Galaxy Fit E.

Analytická společnost odhaduje, že v roce 2020 se v Evropě prodá 72,8 milionu kusů nositelné elektroniky za 14 miliard dolarů. Polovinu budou podle IDC tvořit chytrá sluchátka, třetinu pak chytré hodinky.

bitcoin školení listopad 24

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 2Q19 v regionu EMEA (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2Q19

Podíl 2Q19

Prodej 2Q18

Podíl 2Q18

Meziroč. zmena

1. Apple

4,83

36,0 %

1,90

35,9 %

154,7 %

2. Samsung

2,43

18,1 %

0,51

9,6 %

379,3 %

3. Fitbit

0,87

6,5 %

0,62

11,8 %

40,3 %

4. Garmin

0,75

5,6 %

0,62

11,7 %

22,3 %

5. Huawei

0,75

5,6 %

0,09

1,8 %

697,0 %

ostatní

3,78

28,2 %

1,54

29,2 %

145,5 %

Celkem

13,42

100 %

5,28

100 %

154,4 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14