IDC: Globální dodávky nositelné elektroniky ve 3Q dosáhly kvartálního maxima

8. 1. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Weissblick - Fotolia.com
K růstu přispívají zejména menší značky a nově vznikající kategorie.

Společnost IDC přináší relativně dobré zprávy z trhu nositelné elektroniky. Celosvětové dodávky ve třetím čtvrtletí 2023 totiž vzrostly o 2,6 % a dosáhly historického maxima za třetí čtvrtletí ve výši 148,4 milionu kusů.

Celkový objem ve sledovaném období podle analytiků dokonce překonal dodávky ve stejném období let 2021 (142,1 milionu) i 2022 (144,6 milionu). V té době trhu silně napomáhaly výdaje souvisejícími s pandemií.

„Trh nositelné elektroniky se rozjel již před deseti lety, a přestože došlo k určité konsolidaci, trh je co do značek a forem využití stále velmi rozmanitý,“ shrnuje Jitesh Ubrani z IDC s tím, že největším tahounem byl nástup menších a elegantnějších zařízení na monitorování zdraví a kondice.

„Očekává se, že chytré prsteny od novějších značek, jako jsou Oura, Noise, BoAT, Circular a další, v nadcházejících čtvrtletích odstartují nový trend a zároveň vyvinou tlak na zavedené značky,“ nastiňuje analytik.

Xiaomi přeskočilo Samsung

„Chytré hodinky a sluchátka si na trhu nositelné elektroniky stále drží čestné místo,“ přidává Ramon Llamas z IDC. „Právě zde můžeme sledovat, že některé nové značky jsou schopné dodat tolik zařízení, že se vyšvihnou mezi nejsilnější hráče.“

Co se jednotlivých výrobců týče, jedničkou na globálním trhu nositelné elektroniky je Apple, byť ve třetím čtvrtletí 2023 dodal o více než čtvrtinu méně zařízení než ve stejném období v roce 2022. Druhé místo patří mimořádně dravé značce Imagine Marketing, jejíž dodávky meziročně stouply skoro o 20 %.

Největší růst v rámci top 5 si připsalo třetí Xiaomi, které ve sledovaném období posílilo o 36 % a dodalo 11,6 milionu kusů zařízení. Z bronzové příčky sesadilo Samsung, jenž oslabil o 9 % a dodal 10,7 milionu kusů. Páté místo patří Huawei, jehož dodávky meziročně klesly o 4,4 %.

Tabulka – Vývoj trhu nositelné elektroniky nositelné elektroniky (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q23

Podíl 3Q23

Prodej 3Q22

Podíl 3Q22

Meziroč. rozdíl

1. Apple

29,9

20,2 %

40,8

28,2 %

–26,7 %

2. Imagine Marketing

14,3

9,6 %

11,9

8,3 %

19,4 %

3. Xiaomi

11,6

7,8 %

8,5

5,9 %

36,0 %

4. Samsung

10,7

7,2 %

11,8

8,2 %

–9,1 %

5. Huawei

8,5

5,7 %

8,9

6,2 %

–4,4 %

ostatní

73,4

49,4 %

62,6

43,3 %

17,1 %

Celkem

148,4

100,0 %

144,6

100,0 %

2,6 %

Zdroj: IDC

bitcoin školení listopad 24

Graf – Vývoj trhu podle typu zařízení

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak