IDC: Globální trh nositelné elektroniky mírně roste a je čím dál chytřejší

11. 9. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Weissblick - Fotolia.com
Výsledky za druhé čtvrtletí 2018 podle IDC vypovídají o posunu vyspělých trhů směrem k chytrým hodinkám a také o sílící pozici tradičních výrobců chytrých telefonů. Z průkopníků trhu zůstali v první pětici už jen dva.

Společnost IDC ve své nové analýze hovoří o mírném 5,5% nárůstu prodeje nositelné elektroniky během druhého kvartálu 2018. Celkem se během tohoto období celosvětově prodalo 27,9 milionu chytrých hodinek, náramků a dalších nositelných zařízení.

Podobným tempem pak rostla i hodnota, jež se ve druhém čtvrtletí zvýšila o 8,3 % na 4,8 miliardy dolarů. Trh za to podle analytiků vděčí narůstající popularitě chytrých hodinek, jejichž průměrná cena je obecně vyšší než u „hloupých“ náramků.

Vyspělé trhy zařadily vyšší stupeň

Z regionálního hlediska je podle analytiků vidět jasný rozdíl mezi rozvinutými a rozvojovými trhy. Zatímco v prvním případě se prodej celkově snížil o 6,3 %, ve druhém naopak narostl o 14 %. Jak ale upozorňuje analytik IDC Jitesh Ubrani, není třeba propadat panice.

Pokles na vyspělých trzích není v žádném případě důvodem k obavám, pouze se nacházejí ve fázi přechodu na pokročilejší typy zařízení,“ uvedl s tím, že před rokem byly tyto trhy plné levnějších základních náramků, o které už nyní není takový zájem.

Tento typ zařízení naopak v plné síle dorazil na rozvojové trhy, odkud pramení poměrně silný nárůst prodaného objemu. I zde však hrála roli také rostoucí poptávka po chytrých hodinkách. Dodejme, že podle IDC je rozvojovým i náš region CEE.

Dva extrémy na čele žebříčku

Všeobecný posun směrem k všestrannějším chytrým zařízení je patrný i na výsledcích výrobců – s jednou výjimkou. Jedničkou trhu je sice Apple, který nabízí výhradně prémiové hodinky, dvojkou je však Xiaomi, jež na to jde přesně z opačné strany.

Tento výrobce nabízí širší portfolio zahrnující boty, dětské hodinky a řadu variant náramku Mi Band. Ve všech případech se jedná o levná low-endová zařízení, která Xiaomi přesto zajistila bezmála 20% růst.

V první pětici zůstávají Fitbit a Garmin, kteří patří mezi průkopníky na poli nositelné elektroniky. Mezi ně se však prodral další tradiční výrobce chytrých telefonů v podobě Huawei, které během druhého kvartálu vykázalo masivní trojciferný růst.

Tabulka – Výsledky trhu nositelné elektroniky (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

2Q18

Podíl

2Q18

Prodej

2Q17

Podíl

2Q17

Meziroč.

změna

1. Apple

4,7

17,0 %

3,4

13,0 %

38,4 %

2. Xiaomi

4,2

15,1 %

3,5

13,3 %

19,8 %

3. Fitbit

2,7

9,5 %

3,4

12,8 %

-21,7 %

4. Huawei

1,8

6,5 %

0,8

3,1 %

118,1 %

5. Garmin

1,5

5,3 %

1,4

5,4 %

4,1 %

ostatní

13,0

46,6 %

13,8

52,4 %

-6,2 %

Celkem

27,9

100,0 %

26,4

100,0 %

5,5 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších výrobců

bitcoin školení listopad 24

IDC - vývoj tržních podílů výrobců nositelné elektroniky

Zdroj: IDC

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14