IDC: Globální trh nositelné elektroniky ve 3Q překonal hranici 125 milionů kusů

8. 12. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © djvstock - Fotolia.com
Prodej ve sledovaném obodbí meziročně vyrostl o 35,1 %; poptávce vedle nově uvedených modelů přeje i to, že spotřebitelé, kteří kvůli karanténním opatřením nemohou cestovat či kulturně žít, více utrácí za spotřební elektroniku.

Společnost IDC ve své aktuální zprávě informuje, že celosvětový prodej nositelné elektroniky ve třetím čtvrtletí 2020 vyrostl o 35,1 % na 125 milionů kusů. Růstu poptávky mimo jiné napomohly nově uvedené produkty pandemie covidu-19.

Nové modely značek Apple, Samsung a dalších podle analytiků pomohly obnovit zájem o populární kategorie, jako jsou chytré hodinky a náramky. Kvůli pandemii lidé zároveň více utrácí za spotřební elektroniku.

Mnoho zemí začalo ve třetím čtvrtletí uvolňovat omezení a otevírat své ekonomiky, což podpořilo zájem obyvatel o venkovní aktivity i s nimi související poptávku po nositelných zařízeních,“ vysvětluje Jitesh Ubrani z IDC.

Dvojciferný růst podle Ramona T. Llamase ukazuje nejen na silnou poptávku, ale i to, že si mnoho lidí z rozvíjejících se i rozvinutých trhů pořizuje nositelnou elektroniku vůbec poprvé. To díky obnovovacím cyklům slibuje trvalý zájem o tato zařízení do budoucna.

Apple drží třetinu trhu

Co se jednotlivých výrobců týče, v čele trhu nositelné elektroniky stojí Apple, jenž si ve sledovaném období polepšil o 38,6 %. Vysokému zájmu se těší sluchátka AirPods i hodinky Apple Watch.

Na druhé příčce se umístilo Xiaomi s meziročním růstem o 26,4 %; většinu prodejů výrobce tvoří základní náramky. Třetí Huawei zvýšilo prodeje o 87,2 %, které v kategorii nositelné elektroniky těží z nezávislosti na Googlu a součástkách od dodavatelů z USA.

Samsung ve třetím kvartálu posílil o 32,2 %, přičemž se mu daří zejména v kategorii sluchátek, kde boduje hned s několika značkami. O páté místo se dělí Fitbit (pokles o 6,2 %) a značka BoAt (růst o 316,9 %), která se soustředí výhradně na rychle rostoucí indický trh.

Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 3Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q20

Podíl 3Q20

Prodej 3Q19

Podíl 3Q19

Meziroč. změna

1. Apple

41,4

33,1 %

29,8

32,2 %

38,6 %

2. Xiaomi

17,0

13,6 %

13,4

14,5 %

26,4 %

3. Huawei

13,7

11,0 %

7,3

7,9 %

87,2 %

4. Samsung

11,2

9,0 %

8,5

9,2 %

32,2 %

5. Fitbit

3,3

2,6 %

3,5

3,8 %

-6,2 %

5. BoAt

3,3

2,6 %

0,8

0,8 %

316,9 %

ostatní

35,3

28,2 %

29,2

31,5 %

20,8 %

Celkem

125,0

100,0 %

92,5

100,0 %

35,1 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Výsledky největších výrobců chytrých hodinek v 3Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q20

Podíl 3Q20

Prodej 3Q19

Podíl 3Q19

Meziroč. změna

1. Xiaomi

13,5

24,5 %

10,5

23,8 %

27,8 %

2. Apple

11,8

21,6 %

6,8

15,3 %

75,0 %

3. Huawei

10,7

19,5 %

5,7

12,9 %

88,1 %

4. Fitbit

3,3

5,9 %

3,5

7,9 %

-6,4 %

5. Samsung

2,8

5,1 %

2,8

6,2 %

1,8 %

ostatní

12,8

23,3 %

15,0

33,9 %

-14,7 %

Celkem

54,8

100,0 %

44,2

100,0 %

24,0 %

Zdroj: IDC

Graf – Výsledky trhu nositelné elektroniky v 3Q20 podle kategorie

bitcoin školení listopad 24

Graf – Výsledky trhu nositelné elektroniky v 3Q20 podle kategorie

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends