IDC: Globální trh WLAN produktů v prvním kvartálu stagnoval, na vině jsou spotřebitelé

15. 6. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © bagpereira - Fotolia.com
Zatímco v podnikovém sektoru nákupy rostly a zákazníci nejčastěji sahali po moderních produktech podporujících standard 802.11ac, spotřebitelský segment vykázal meziroční pokles o 7 %.

Globální trh produktů pro bezdrátové sítě (WLAN) vykázal v prvním čtvrtletí 2017 nepatrný pokles o 0,8 % na 2,15 miliardy dolarů. Podle analytiků ze společnosti IDC za to mohl spotřebitelský segment, který se propadl o 7 % na 930 milionů dolarů. Podnikový segment naopak vyrostl o 4,4 % na 1,24 miliardy dolarů.

Podniky posilují, spotřebitelé spí

I v letošním roce tak pokračuje trend výrazného rozdílu mezi oběma hlavními segmenty. Kromě celkové poptávky se liší i mírou rozšíření podpory standardu 802.11ac. Stále tak platí, že podniky nakupují pokročilejší zařízení, zatímco spotřebitelé tento rychlejší standard přijímají pomaleji.

V podnikové sféře tvořila příslušná zařízení bezmála 71 % z celkového objemu a postarala se o téměř 85 % příjmů výrobců, zatímco ve spotřebitelském segmentu tento standard odporovalo jen 28,6 % prodaných zařízení. IDC však zároveň hovoří o silném meziročním růstu jejich prodeje v kontextu jinak pokulhávajícího segmentu.

Rok 2017 bude zajímavý, trh ovlivní řada proměnných

Analytici z IDC hodnotí první kvartál opatrně. Na jednu stranu hovoří o slibných příležitostech spojených s digitální transformací, druhou vlnou standardu 802.11ac (toto platí především pro podniky) i konci životních cyklů starších zařízení, současně však poukazují na geopolitickou a ekonomickou nejistotu v některých regionech.

Nutnost digitální transformace se projevuje především na rozvojových trzích a posiluje růst v klíčových regionech. V roce 2017 budeme svědky zajímavé diverzity v regionálním vývoji, neboť ekonomická dynamika a celosvětová politická situace může způsobit volatilitu trhu IT,“ uvedl vedoucí výzkumu Petr Jírovský.

Z regionálního hlediska se skutečně dařilo především rozvojovým oblastem. Nejvyšší růst trhu vykázala Jižní Amerika (o 28,4 %) následovaná střední a východní Evropou (o 18,6 %) a Asií a Tichomořím bez Japonska (o 16,2 %). Samotné Japonsko hlásí růst o 11,1 %.

Další oblasti na tom byly hůře. Západní Evropa rostla pouze o 2,5 % a oblast Blízkého východu a Afriky jen o 2,2 %. Nejhůře pak dopadl nejrozvinutější světový region v podobě Severní Ameriky, kde se příjmy výrobců snížil meziročně o 2,8 % a tento faktor lze označit za hlavní příčinu stagnace globálního trhu.

Cisco je stále hegemonem, Huawei rostlo trojciferně

Pokud jde o výrobce, Cisco si udrželo své dominantní postavení a v prvním kvartálu drželo 43,3% podíl na světovém trhu, jakkoliv si meziročně mírně pohoršilo. Na druhém místě žebříčku se nachází Aruba-HPE se 16,2 %, což představuje meziroční zlepšení o několik procentních bodů.

Výrazně se dařilo Ubiquiti, které zaznamenalo meziroční nárůst příjmů o 47,5 % a po prvním kvartálu drželo 6,1 % trhu, čímž sesadilo Brocade-Ruckus ze třetího místa. Druhý jmenovaný výrobce naopak zaznamenal 22% propad příjmů a jeho tržní podíl se snížil na 5,2 %.

Pátou příčku pak obsadilo čínské Huawei, které opět projevilo svou pověstnou imunitu vůči situaci na trhu a meziročně si polepšilo o 229,7 %. Jeho tržní podíl po prvním kvartálu díky tomu činil 3,7 %.

bitcoin školení listopad 24

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data