IDC: Globální trh WLAN produktů ve čtvrtém kvartálu zpomalil, ale jen dočasně

10. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © bagpereira - Fotolia.com
Výsledky trhu bezdrátových sítí v posledního kvartálu roku 2016 zaostávaly za celoročním průměrem, ale podle analytiků jde jen o dočasný jev. Digitální transformace totiž bude nutit firmy investovat stále více prostředků do síťové infrastruktury.

Kombinovaný trh spotřebitelských a podnikových bezdrátových síťových produktů (WLAN) v posledním kvartálu 2016 stagnoval při 0,1% meziročním poklesu, za celý rok však vykázal 2,3% růst na 2,43 miliardy dolarů. Takový je závěr nejnovější zprávy společnosti IDC, která poukazuje na pokračující rozdíly mezi oběma hlavními segmenty.

Prodej podnikových zařízení totiž v posledním kvartálu loňského roku vyrostl o 3,1 % a za celý rok dokonce o 7,2 % na 1,4, resp. 5,4 miliardy dolarů. Spotřebitelský segment naopak vykázal pokles o 4,1 % v posledním kvartálu a o 2,1 % za celý rok při tržbách ve výši 1,0, resp. 4,0 miliardy dolarů.

Podniky investují do transformace

Typickým rozdílem mez oběma segmenty zůstává také podíl prodaných produktů podporujících standard 801.11ac. Zatímco v podnikové sféře tento podíl činí přes 63 % z celkového počtu prodaných přístupových bodů a téměř 79 % celkových tržeb, u spotřebitelů tvořila tato zařízení jen něco přes 27 % z celkového objemu a postarala se pouze o 57 % tržeb.

Výrobci a prodejci proto musejí zatím hledat růst a peníze pouze v komerční oblasti, kde podle IDC pokračuje digitální transformace, jež s sebou kromě jiného přináší vyšší nároky na sítě. Růst ve čtvrtém kvartálu byl sice z celoročního hlediska podprůměrný, ale podle analytiků se jedná pouze o drobný výkyv.

Aktivity spojené s digitální transformací nabývají na významu a výrobci na to reagují pružnější nabídkou, která reflektuje potřeby nových segmentů a způsobů využití sítí, například internetu věcí,“ okomentoval situaci analytik Nolan Greene.

Střední a východní Evropa hlásí pokles o 3,1 %

Z regionálního hlediska došlo k nejvyššímu růstu v Asii a Tichomoří bez Japonska (APeJ), kde se prodej WLAN produktů v posledním kvartálu 2016 zvýšil o 22,7 %. Dále už to bylo horší, k růstu došlo již jen v oblasti Blízkého východu a Afriky (o 5,9 %) a v západní Evropě (o 2,1 %).

V našem regionu střední a východní Evropy trh vykázal pokles o 3,1 %, v Severní Americe si trh pohoršil o 4,3 % a nejhůře dopadl vývoj na jihoamerickém trhu, který se propadl o 16 %.

Úspěch pro Huawei a Ubiquiti

Z hlediska výrobců pokračovalo kralování společnosti Cisco, která v posledním kvartálu vykázala pokles o 0,2 %, ale její tržní podíl se stále drží na 43,6 %. S velkým odstupem následuje Aruba-HPE se 13,5% podílem a 8,1% poklesem v posledním kvartálu.

Třetí Huawei svým 55,6% růstem opět potvrdilo, že je imunní vůči celkovým podmínkám na trhu, nicméně pomyslný titul pro „skokana roku“ tentokrát získalo Ubiquiti, které si meziročně polepšilo o 97,2 %.

Páté Brocade-Ruckus si pak pohoršilo o bezmála 21 %. Tržní podíly těchto výrobců činily v posledním kvartálu 6,2 %, 5,2 %, reesp. 5,1 %.

bitcoin školení listopad 24

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends