IDC: Hlad spotřebitelů zajistil globálnímu trhu nositelné elektroniky meziroční růst o 28,4 %

18. 3. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © djvstock - Fotolia.com
Prodej nositelné elektroniky v posledním čtvrtletí 2020 vyrostl o 27,2 % na 153,5 milionu kusů, za celý rok se prodalo přes 440 milionů těchto zařízení. Nejžádanější kategorií byla vloni chytrá sluchátka.

Společnost IDC přináší dobré zprávy z celosvětového trhu nositelné elektroniky. Ten podle analytiků v posledním čtvrtletí 2020 vyrostl o 27,2 % na 153,5 milionu kusů; dodávky za celý rok stouply dokonce o 28,4 % na 444,7 milionu kusů.

IDC uvádí, že ačkoli ve vánočním kvartálu byly největšími tahouny novinky a výprodejové akce, širší trend roku 2020 naznačuje, že spotřebitelé za elektroniku utrácí obecně více, a to především na úkor volnočasových aktivit, které jsou kvůli pandemii značně omezené.

Jitesh Ubrani z IDC podotýká, že vedle rostoucího zájmu o domácí fitness programy postavené právě na nositelné elektronice trhu svědčí i častější využívání zdravotních senzorů měřících například teplotu nebo tepovou frekvenci.

Málo polovodičů, málo náramků

Euforii výrobcům podle analytické společnosti ovšem v některých případech hatí globální nedostatky polovodičů. I proto na konci roku klesl prodej chytrých náramků o 17,8 % a tato kategorie tvořila jen 11,8 % všech prodaných zařízení.

Největší kategorií se stala chytrá sluchátka – dvě ze tří chytrých nositelných zařízení prodaných v posledním čtvrtletí 2020 patřila právě do této kategorie. Následovaly chytré hodinky s 24,1% podílem.

V roce 2020 se z chytrých sluchátek stali takřka nepostradatelní pomocníci,“ komentuje Ramon T. Llamas z IDC s tím, že sluchátka nabízí novou úroveň soukromí, kterou oceňují zejména pracovníci na home office.

Apple dál kraluje

Co se jednotlivých výrobců týče, největším prodejcem nositelné elektroniky je Apple, jenž ve čtvrtém kvartálu 2020 vyrostl o 27,2 % na 55,6 milionu kusů. Následuje Xiaomi, které ovšem vykázalo notně mírnější růst o 5 % na 13,5 milionu.

Třetí Samsung ve sledovaném období prodal 13 milionů kusů, což představuje meziroční nárůst o 20,5 %, následuje Huawei, jež posílilo o 7,6 % na 10,2 milionu kusů. Raketový růst o 470,1 % zaznamenala společnost BoAt, která se téměř výlučně zaměřuje na segment chytrých sluchátek a operuje pouze v Indii.

Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 4Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q20

Podíl 4Q20

Prodej 4Q19

Podíl 4Q19

Meziroč. změna

1. Apple

55,6

36,2 %

43,7

36,2 %

27,2 %

2. Xiaomi

13,5

8,8 %

12,8

10,6 %

5,0 %

3. Samsung

13,0

8,5 %

10,8

9,0 %

20,5 %

4. Huawei

10,2

6,7 %

9,5

7,9 %

7,6 %

5. BoAt

5,4

3,5 %

0,9

0,8 %

470,1 %

ostatní

55,8

36,4 %

42,9

35,6 %

30,0 %

Celkem

153,5

100,0 %

120,7

100,0 %

27,2 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 2020 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2020

Podíl 2020

Prodej 2019

Podíl 2019

Meziroč. změna

1. Apple

151.4

34.1%

111.5

32.2%

35.9%

2. Xiaomi

50.7

11.4%

41.7

12.0%

21.7%

3. Huawei

43.5

9.8%

28.9

8.3%

50.7%

4. Samsung

40.0

9.0%

31.4

9.1%

27.3%

5. Fitbit

12.9

2.9%

15.9

4.6%

-18.8%

ostatní

146.1

32.9%

117.1

33.8%

24.7%

Celkem

444.7

100.0%

346.4

100.0%

28.4%

Zdroj: IDC

Graf – Výsledky trhu nositelné elektroniky v 4Q20 podle kategorie

bitcoin školení listopad 24

Graf – Výsledky trhu nositelné elektroniky v 4Q20 podle kategorie

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data