IDC: Marná sláva, globální trh tabletů ve čtvrtém kvartálu znovu oslabil

31. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © jackfrog - Fotolia.com
Trh v posledním čtvrtletí 2019 zaznamenal mírný pokles o 0,6 %, za celý rok pak oslabil o 1,5 %. Z nejsilnější pětice výrobců rostli jen Apple a Lenovo, všichni se však potýkají s nízkou poptávkou po klasických tabletech.

Společnost IDC ve své aktuální zprávě uvádí, že celosvětový trh tabletů se po mírném růstu ve třetím čtvrtletí 2019 opět vrátil do červených čísel. V posledním kvartálu loňského roku oslabil o 0,6 % na 43,5 milionu kusů, za celý rok pak o 1,5 % na 144 milionů kusů.

Pomyslným vítězem se na sklonku roku 2019 stal Apple, jenž dokázal zaznamenat dvouciferný růst o 22,7 % na 15,9 milionu kusů. Téměř dvě třetiny prodejů výrobce přitom tvořil nově uvedený iPad sedmé generace.

Samsung v posledním čtvrtletí poklesl o 7,4 %, podobně jako třetí Huawei, jenž oslabil o 2,8 %. Čínský výrobce se i nadále potýká s obchodními omezeními v USA. Amazon se sice vlivem sezónních výkyvů propadl o 29 %, za celý rok nicméně vyrostl o 9,9 %.

Nejsilnější pětici uzavírá Lenovo, jehož prodeje na konci roku vyrostly o 8,3 % na 2,5 milionu kusů; za celý rok však oslabil o 4,2 %. Analytici dodávají, že Lenovu, které se zaměřuje na základní tablety, se daří hlavně v asijskopacifickém regionu a v Evropě.

Tabulka 1 – Výsledky globálního trhu tabletů v 4Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q19

Prodej 4Q19

Prodej 4Q18

Podíl 4Q18

Meziroč. změna

1. Apple

15,9

36,5 %

12,9

29,6 %

22,7 %

2. Samsung

7,0

16,1 %

7,6

17,3 %

-7,4 %

3. Huawei

4,0

9,1 %

4,1

9,3 %

-2,8 %

4. Amazon

3,3

7,6 %

4,7

10,6 %

-29,0 %

5. Lenovo

2,5

5,8 %

2,3

5,3 %

8,3 %

ostatní

10,8

24,9 %

12,2

27,9 %

-11,1 %

Celkem

43,5

100,0 %

43,7

100,0 %

-0,6 %

Zdroj: IDC

bitcoin školení listopad 24

Tabulka 2 – Výsledky globálního trhu tabletů v 2019 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2019

Podíl 2019

Prodej 2018

Podíl 2018

Meziroč. změna

1. Apple

49,9

34,6 %

43,3

29,6 %

15,2 %

2. Samsung

21,7

15,1 %

23,4

16,0 %

-7,2 %

3. Huawei

14,1

9,8 %

14,6

10,0 %

-3,5 %

4. Amazon

13,0

9,0 %

11,8

8,1 %

9,9 %

5. Lenovo

8,5

5,9 %

8,8

6,0 %

-4,2 %

ostatní

37,0

25,7 %

44,3

30,3 %

-16,6 %

Celkem

144,1

100,0 %

146,2

100,0 %

-1,5 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends