IDC: Nejvyšší vedení evropských firem tlačí na rychlejší přijímání technologií

1. 10. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © olly - Fotolia.com
Organizace v době pandemie upravovaly plány investice do technologií, se snižováním výdajů ovšem do budoucna většinou nepočítají. V Evropě se navíc začíná prosazovat silně prozákaznický způsob vedení firem.

Průzkum společnosti IDC vycházející z průzkumu evropských nákupčích informačních technologií a výpočetní techniky odhalil, že 70 % organizací v regionu počítá s tím, že v letošním roce zaznamená nižší tržby.

Zároveň jen necelých 50 % dotázaných očekává, že jejich rozpočty na IT budou v roce 2020 nižší, než se původně plánovalo. S nižšími rozpočty na IT pro rok 2021 pak počítá jen necelých 30 % respondentů.

IDC uvádí, že v srpnu 2020 provedlo změny ve výdajích do technologických projektů oproti původním plánům již 60 % dotázaných organizací. Tlak na zrychlený přechod na technologie přitom podle společnosti přichází přímo od nejvyššího vedení.

Covid-19 opět zamíchal s tím, které případy užití organizace považují za klíčové. Situace se promítla ve všech odvětvích, což má dopad na řízení zákaznické zkušenosti i oblasti související s dodavatelským řetězcem,“ říká Neli Vachevová z IDC.

Pragmatik, nebo snad vynálezce?

IDC v tomto kontextu identifikovala čtyři primární archetypy nejvyššího vedení v Evropě – stavitel (builder), pragmatik (pramatic), vynálezce (inventor) a zaměřený na zákazníky (customer-first).

Poslední jmenovaný, který je podle analytické společnosti zároveň nejpreferovanějším přístupem, využívá technologie k tomu, aby byl schopný velice rychle a efektivně reagovat na změny poptávky.

Prozákaznický přístup využívá neustálou zpětnou vazbu a nebojí se využívat nové a neotřelé technologie. IDC odhaduje, že s postupem času by tento archetyp mohl v Evropě získat trvalou převahu.

bitcoin školení listopad 24

Společnost nicméně upozorňuje, že trvalá orientace na zákazníka může být na úkor hlubších a transformačních inovací klíčových nabídek. Do „vynalézání“ nových nabídek se totiž v současnosti zaměřuje jen 15 % evropských organizací.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14