IDC: Organizace ve střední a východní Evropě letos investují do 3D tisku 917 milionů dolarů

5. 8. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 3Dfactories
Podle analytiků společnosti IDC letos středo- a východoevropské firmy investují do hardwaru, softwaru, služeb a materiálu pro 3D tisk více než 917 milionů dolarů.

IDC očekává, že výnosy 3D tisku v regionu CEE porostou v letech 2016 až 2020 složenou meziroční mírou růstu o 28 % a po pěti letech dosáhnou ročního objemu 2,3 miliardy dolarů.

Mezi největší vertikály 3D tisku patří výroba, profesionální služby a vzdělávání. Ty to tři sféry by měly letos tvořit dvě třetiny výdajů na 3D tisk v našem regionu.

Samotná výroba bud letos tvořit více než polovinu celkových výdajů v regionu střední a východní Evropy. Tento podíl si má díky 22% meziročnímu růstu udržet i nadále. Nedávný průzkum IDC ukazuje, že 3D tiskárnu má méně než 10 % výrobních podniků.

IDC uvádí, že 3D tisk pomáhá výrobcům zjednodušit některé složitější procesy včetně lití, odlívání a obrábění. Kupříkladu metalurgický a gumárenský průmysl těží ze sníženého množství odpadu a možnosti zakázkové výroby.

Průzkum IDC ukazuje, že nejvíce znalí v problematice 3D tisku jsou vedoucí řízení životního cyklu produktů, kteří mají současně největší vliv na nákup a implementaci. To není překvapení, jelikož 3D tisk spolu s dalšími technologiemi dává produktovým návrhářům nové možnosti, jak optimalizovat návrh produktů a zlepšit vyrobitelnost začleněním komponent vytištěných na tiskárně do konečného produktu.

bitcoin školení listopad 24

IDC také vidí potenciál pro firmy, které v regionu CEE nabízejí 3D tisk jako službu a obecně služby spojené s 3D tiskem. „Navzdory tomu, že cena 3D tiskáren v průběhu let stále klesá, středo- a východoevropské firmy chápou, že nákup jednoho high-endového stroje je stále investice desítek až stovek tisíc dolarů,“ uvedl Zdeněk Kroužel, seniorní výzkumný analytik IDC a dodává, že pro účely výzkumu a vývoje je pronájem dostupným řešením.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14