IDC: Pandemie přinesla silný růst globálního trhu tabletů

21. 8. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © jackfrog - Fotolia.com
Prodej tabletů ve druhém kvartálu narostl o 18,6 % vlivem restrikcí souvisejících s koronavirem. Zdá se, že jim spotřebitelé dávali přednost proti chytrým telefonům.

Společnost IDC ve své nové zprávě hovoří o silném meziročním nárůstu globálního prodeje tabletů ve druhém kvartálu 2020. Během tohoto období se po světě prodalo celkem 38,6 milionu těchto zařízení, což je o 18,6 % více než o rok dříve.

Za růstem podle analytiků stojí globální pandemie koronaviru a s ní související restrikce v osobních i pracovních životech spotřebitelů. Uživatelé nakupovali tablety nejen jako zábavní zařízení, ale také za účely práce nebo vzdělávání.

Dodejme, že růst prodeje tabletů ostře kontrastuje s historickým propadem chytrých telefonů ve stejném kvartálu, což naznačuje, že spotřebitelé i nadále vnímají tablety jako produktivnější zařízení, navzdory rostoucím úhlopříčkám telefonních displejů.

Co se týče výrobců, králem globálního trhu tabletů zůstal Apple s bezmála třetinovým podílem, byť prodal v zásadě stejný počet iPadů jako o rok dříve. Zbytek první pětice naopak zaznamenal vysoké dvouciferné nárůsty, přičemž Amazon a Lenovo si dokonce polepšily více než 50 %.

bitcoin školení listopad 24

Tabulka – Výsledky globálního trhu tabletů (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

2Q20

Podíl

2Q20

Prodej

2Q19

Podíl

2Q19

Meziroč.

změna

1. Apple

12,4

32,2 %

12,3

37,6 %

1,3 %

2. Samsung

7,0

18,1 %

4,9

15,1 %

42,5 %

3. Huawei

4,8

12,4 %

3,3

10,3 %

43,5 %

4. Amazon

3,6

9,3 %

2,4

7,3 %

52,0 %

5. Lenovo

2,8

7,3 %

1,9

5,7 %

51,0 %

ostatní

8,0

20,7 %

7,8

24,0 %

2,0 %

Celkem

38,6

100,0 %

32,6

100,0 %

18,6 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14