IDC: Počet domácností s IP televizí v regionu CEE se do roku 2020 zdvojnásobí

8. 2. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Analytici z IDC očekávají pokračující růst trhu placeného televizního vysílání přenášeného přes internetový protokol. Nejčastěji budou tyto služby prodávány v balíčku se širokopásmovým připojením a hlasovými službami. Důvodem je poptávka zákazníků po inovativních službách a odklon od klasického lineárního vysílání.

Podle prognózy společnosti IDC se v regionu střední a východní Evropy (CEE) do roku 2020 zdvojnásobí počet domácností využívajících IPTV (televize přes internetový protokol). Počet takových domácností v regionu má za čtyři roky dosahovat 83,8 milionu a celkový podíl domácností využívajících placené televizní služby má dosahovat 82 %.

Tento podíl měl podle IDC na konci roku 2014 dosahovat 70 %, což je přibližně o 3 procentní body více než na konci roku 2013. Poskytovatelé v regionu využívají řadu různých strategií v závislosti na konkrétních podmínkách na jednotlivých trzích.

Trh placeného televizního vysílání v regionu CEE bude pokračovat v růstu vlivem inovativních služeb a vylepšené zákaznické zkušenosti, byť o něco mírněji než v předchozích letech. Údaje o tom, jak zákazníci přistupují k obsahu, budou stále cennější, a to nejen z důvodu reklamy, ale také kvůli tvorbě programu v závislosti na profilu daného cílového publika,“ uvedla analytička Dušanka Radoničičová.

Důležitost balíčků

Diváci podle IDC přecházejí od lineráního vysílání ke službám nabízejícím video na vyžádání. O úspěšnosti nabízených služeb bude podle analytiků rozhodovat kvalita příjmu, zákaznická podpora a dostupnost exkluzivního obsahu.

IDC dále uvádí, že zásadní roli napříč celým regionem začíná hrát konektivita v podobě balíčků. Širokopásmové připojení se rychle stává komoditou a přítomnost nebo nepřítomnost nabídky televizního vysílání se stává klíčovou pro rozhodování zákazníků mezi jednotlivými poskytovateli.

bitcoin školení listopad 24

Poskytovatelé proto podle IDC stále častěji nabízejí nelineární služby pro více obrazovek a zároveň nabízejí televizní vysílání v rámci tzv. triple-play (internet, VoIP a televize) nebo quad-play (internet, VoOP, televize a mobilní služby) balíčků.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC