IDC: Poptávka spotřebitelů po tiskárnách ve střední a východní Evropě stále slábne

24. 9. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Canon
Analytická společnost IDC zveřejnila průzkum trhu tiskáren v regionu střední a východní Evropy. Výsledky bohužel nejsou příliš pozitivní.

V druhém čtvrtletí letošního roku se podle IDC prodalo ve střední a východní Evropě celkem 1 696 000 tiskových zařízení. Meziročně tak jde o pokles 10,3 %.

„Pokračující pokles trhu v regionu CEE je způsoben zejména slabou poptávkou spotřebitelů, za kterou nese vinu nejistá ekonomická situace a vysoká nezaměstnanost,“ říká Mitri Roufka z IDC.

Podíl na celkovém poklesu má Rusko, které je největším východním trhem. Rusko začíná podle analytiků vykazovat známky ekonomické recese a prodej laserových tiskáren klesl v tomto regionu ve druhém čtvrtletí letošního roku o 14,3 %.

Z trhu přicházejí i dobré zprávy. Poptávka firem po laserových zařízeních zůstává v regionu CEE silná. Mírný pokles tohoto segmentu v první polovině letošního roku o 3,8 % způsobil zejména ruský trh a ekonomické výsledky regionu. Mitri Roufka tak vyvrací teorie o vymírání tiskového trhu a nahrazování tisku tablety.

bitcoin školení listopad 24

Konkurence na trhu tiskových zařízení podle IDC stále roste. Koncoví uživatelé hledají cestu k redukci tiskových nákladů a zvýšení efektivity tisku. Nahrazují tak jednoúčelová a pomalá zařízení moderními multifunkcemi či rychlejšími zařízeními s nižšími TCO (náklady na vlastnictví). Častěji také nakupují neoriginální spotřební materiál, což je podle IDC trnem v oku všech výrobců tiskáren.

Vývoj výsledků trhu tiskových zařízevní v odbobí 1Q 2012 až 2Q 2013

Čtěte dále

MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference