IDC: Prodej nositelné elektroniky vzrostl o 21,7 % díky novým zařízením

6. 12. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © djvstock - Fotolia.com
Společnosti Xiaomi a Samsung ve třetím kvartálu 2018 téměř zdvojnásobily prodeje, z nejsilnější pětky se propadl jen Fitbit. Budoucnost podle IDC patří nositelné elektronice s pokročilými funkcemi a zdravotními aplikacemi.

Nová zpráva společnosti IDC hovoří o dvojciferném růstu trhu nositelné elektroniky. Ve třetím kvartálu 2018 se celosvětově prodalo 32 milionů zařízení tohoto typu, což představuje meziroční nárůst o 21,7 %.

Za pozitivním vývojem stojí především nová základní zařízení od Fitbitu, Garminu a Huawei a také rostoucí poptávka po nositelné elektronice v Asii. Tam se ve sledovaném období prodala více než polovina zařízení, přičemž trh povyrostl o 21,4 %.

IDC naznačuje, že právě zvýšená poptávka po základní nositelné elektronice by mohla nastartovat zájem o zařízení z vyšších cenových hladin, jak budou uživatelé potenciálně upgradovat na nositelnou elektroniku s pokročilými funkcemi.

Z chytrých hodinek se stávají doktoři na zápěstí

Analytik IDC Jitesh Ubrani uvádí, že výrobci chytrých hodinek se stále více orientují na zdravotní aplikace, a dodává, že právě trh zdravotní péče v budoucnu oddělí zrno (výrobce nabízející zařízení s pokročilými funkcemi) od plev (laciných značek).

Jedničkou na trhu nositelné elektroniky se ve třetím čtvrtletí 2018 stalo Xiaomi díky úspěchu hodinek Mi Band 3 a expanzi za hranice domácí Číny. Značka vyrostla o silných 90,9 % na 6,9 milionu prodaných zařízení a zvýšila svůj podíl na trhu na 21,5 %.

Druhý Apple na konci kvartálu představil první chytré hodinky schválené pro použití ve zdravotnictví, díky čemuž meziročně zvýšil prodeje o 54 %. Propad naopak zaznamenal Fitbit na třetí příčce, a to o 3,1 %. IDC však odhaduje, že firma se brzy vrátí k růstu.

Huawei skončilo na čtvrté příčce s 20,3% růstem, přičemž většinu z 1,9 milionu zařízení prodalo v Číně. Skokanem se stal pátý Samsung, kterému se podařilo zvýšit prodej o celých 91 % na 1,8 milionu kusů. Za úspěchem stojí hlavně nová řady Galaxy Watch.

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 3Q18 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18 

Prodej 3Q17 

Podíl 3Q17

Meziroč. změna

1. Xiaomi

6,9

21,5 %

3,6

13,7 %

90,9 %

2. Apple

4,2

13,1 %

2,7

10,3 %

54,0 %

3. Fitbit

3,5

10,9 %

3,6

13,7 %

-3,1 %

4. Huawei

1,9

5,9 %

1,6

6,0 %

20,3 %

5. Samsung

1,8

5,6 %

0,9

3,6 %

91,0 %

ostatní

13,7

43,0 %

13,8

52,7 %

-0,8 %

Celkem

32,0

100,0 %

26,3

100,0 %

21,7%

Zdroj: IDC

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 3Q18

bitcoin školení listopad 24

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců 3Q18

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci