IDC: Prodej tiskových zařízení v regionu CEE oslabil, hodnota trhu ale vyrostla

3. 9. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © pab_map - Fotolia.com
V našem regionu se v druhém kvartálu prodalo o 2,9 % méně tiskových zařízení. Hodnota trhu i tak vyrostla o 2,3 %, především díky poptávce po dražších modelech. Český trh rostl jak co do počtu prodaných kusů, tak co do hodnoty trhu.

Společnost IDC ve své aktuální zprávě uvádí, že v druhém čtvrtletí 2019 se v regionu střední a východní Evropy (CEE) prodalo 1,2 milionu tiskových zařízení (tiskáren a multifunkcí), což představuje meziroční pokles o 2,9 %.

Dobrou zprávou nicméně je, že hodnota trhu ve sledovaném období stoupla, a to o 2,3 % na 387 milionů dolarů. Analytici zaznamenali výrazný rozdíl zejména v segmentu inkoustových tiskáren, kde prodej klesl o 7,6 %, zatímco hodnota vzrostla o 5,5 %.

Prodej cartridgových zařízení se propadl o 10 %, poptávka po tiskárnách typu Ink Tank a multifunkcích podle IDC víceméně stagnovala. Růst hodnoty podpořil zejména zájem o zařízení s cenovkou přesahující 300 dolarů.

Dvojitý růst v České republice

Analytici uvádí, že nejsilnějším trhem v regionu zůstalo Rusko, jež se postaralo o 39,9 % prodejů a 35,5 % hodnoty. Druhý polský trh zaznamenal 1,2% pokles v počtu prodaných zařízení, ale i výrazný 18,5% růst v hodnotě.

Český trh tiskových zařízení se umístil na třetí příče; v druhém čtvrtletí vyrostl o 9,2 % co do počtu prodaných kusů a o 21,7 % co do hodnoty. O nadějný výsledek se postaraly prodeje nových mono laserových tiskáren od HP.

IDC rovněž dodává, že společnosti HP se ve sledovaném období podařilo vyhrát vládní tendr na dodávku barevných laserových tiskáren.

bitcoin školení listopad 24

Tabulka – Top 5 výrobců v regionu CEE

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data