IDC: Světový trh PC monitorů vykázal za 2. čtvrtletí 2014 pokles o 2,9 %

22. 9. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Samsung
Mezi výrobci vyniklo 4,9% růstem Lenovo, zbytek první pětky klesal. Jediný Dell dokázal prodat přes 5 milionů jednotek.

Kvartální zpráva IDC o světovém trhu PC monitorů hlásí za druhé čtvrtletí 2014 celkový pokles tohoto trhu o 2,9 % při 32,5 milionu prodaných jednotek. Tento vývoj je podle IDC v souladu s prognózou postupného poklesu. Za celý rok 2018 se má například prodat již jen 107 milionů jednotek. Přesto však byl výsledek z druhého čtvrtletí o 4 procentní body lepší, než IDC očekávalo.

Nejrozšířenější technologií je LED s rekordním 93 % podílem. Nejčastější velikostí monitoru je, stejně jako v posledních sedmi kvartálech, 21,x palce. Takovou úhlopříčku mělo 22,5 % všech prodaných monitorů. Nejobvyklejším poměrem stran zůstává 16:9 s 82,4% podílem.

Dotykové vlastnosti má stále minimum prodaných zařízení, globálně pouze 0,4 %. V USA však tato zařízení tvoří 39,5 % všech prodaných monitorů.

Trh PC monitorů nemá jasného lídra. Mezi prvním a posledním z pětice největších výrobců je rozdíl jen 6 procentních bodů a žádný výrobce nepřekračuje 16 % podíl.

Nejblíže je k němu s 15,4 % Dell, který jako jediný prodal přes 5 milionů monitorů. Necelý procentní bod od sebe dělí druhý Samsung a třetí HP.

Na čtvrté pozici došlo ke změně, neboť odtud Lenovo díky 4,9% růstu čísel prodeje (rostlo jako jediné z první pětky), sesadilo nyní páté LG.

Tabulka 1 – Přehled výsledků pěti největších výrobců PC monitorů

Vendors

Prodej v 2Q14

Podíl v 2Q14

Prodej v 2Q13

Podíl v 2Q13

Meziroční změna

1. Dell

5 005 253

15,4 %

5 013 084

14,9 %

-0,2 %

2. Samsung

4 160 232

12,8 %

4 224 021

12,6 %

-1,5 %

3. HP

3 893 581

12,0 %

3 949 730

11,8 %

-1,4 %

4. Lenovo

3 189 475

9,8 %

3 039 458

9,1 %

4,9 %

5. LG

3 054 829

9,4 %

3 339 607

10,0 %

-8,5 %

Trh

32 553 519

100 %

33 543 922

100 %

-2,9 %

Zdroj: IDC

bitcoin školení listopad 24

Graf – Rozdělení trhu PC mezi výrobce

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci