IDC: Tablety s Androidem v 1. čtvrtletí 2012 netáhnou

10. 5. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © pedrosilva82 - Fotolia.com
Podle analytické společnosti IDC se v prvním čtvrtletí 2012 prodalo po celém světě 17,4 milionu tabletů. Při srovnání se stejným obdobím v roce 2011 trh vzrostl o 120 %. Jak se změnilo pořadí výrobců?

O tablety s operačním systémem Android není zájemPři srovnání s posledním čtvrtletím loňského roku se prodeje tabletů za první kvartál 2012 propadly o 38,4 %. Důvodem byl nezájem spotřebitelů o tablety s operačním systémem Android, kdy všichni jejich výrobci zaznamenali pokles prodejů.

Naopak Apple si v souvislosti se zlevněním iPadu druhé generace a následně uvedení nového iPadu nadále drží pozici jedničky.

Apple v prvním čtvrtletí 2012 prodal 11,8 milionu tabletů. Při srovnání s předchozím čtvrtletím se sice jedná o propad ve výši 30,5 %, ale jeho tržní podíl se zvedl mezičtvrtletně z 54,7 % na 68 %.

bitcoin školení listopad 24

Na druhou příčku se zpět vrátil Samsung a odsunul Amazon na pozici třetí. Čtvrtým výrobcem tabletů se stalo Lenovo následované pátým Barnes & Noble.

Analytici předpokládají, že s novými modely Android tabletů se výrobcům rychle podaří získat zpět ztracený tržní podíl. S blížícím se uvedením tabletu od Googlu lze očekávat snižování cen z pohledu Amazonu a bude zajímavé sledovat vliv nových tabletů běžících na Windows 8, které by se na trhu měly objevit ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci