IDC: Trh bezdrátových zařízení v Q2 rostl o desetinu

31. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © bagpereira - Fotolia.com
Trh spotřebitelských a podnikových bezdrátových zařízení (WLAN) ve druhém čtvrtletí letošního roku vzrostl meziročně o 10,8 %.

Nejrychleji rostoucím segmentem se podle analytické společnosti IDC stala ve druhém čtvrtletí zařízení určená do podniků, po kterých se poptávka zvedla o 15,8 %.

Jedním z důvodů se stalo posilování mobilní dostupnosti, která zůstane podle analytiků nadále hnacím motorem také ve vzdělávacím sektoru, retailu, zdravotnictví a dalších distribučních kanálech. V této souvislosti nutno podotknout, že ještě v minulém roce se tento segment meziročně propadal o více než 20 %.

Spotřebitelských WLAN zařízení se prodalo o 6,5 % víc než loni.

Při pohledu na regiony největší meziroční nárůst (o 38,8 %) zaznamenala Latinská Amerika následovaná regionem Asia/Pacific (24 %) a Severní Amerikou (15,9 %). V regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky se poptávka po WLAN vlivem nepříznivých makroekonomických podmínek zvedla pouze o 6,4 %.

Přesto, že jsou výsledky napříč regiony odlišné, analytici predikují optimistický výhled pro všechny segmenty trhu (spotřebitelský, podnikový i ISP) z důvodu obnovy a pořizování nových a výkonnějších zařízení.

bitcoin školení listopad 24

Jedničkou z pohledu příjmů zůstalo Cisco, které utržilo o 16,7 % více než loni a patřila mu nadpoloviční většina příjmů. Druhá Aruba (bez OEM) zaznamenala meziroční nárůst příjmů o 13,6 %. HP dokázalo utržit o 17,7 % více než loni a též si polepšilo v tržním podílu.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci