IDC: Trh spotřebního materiálu v regionu CEE poklesl během 1. pololetí o 6,4 %

20. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © krabata - Fotolia.com
Odvětví tradiční výrobců náplní nebo náhradních náplní bylo i během prvního pololetí pod tlakem levných produktů z Asie.

Podle zprávy společnosti IDC došlo v regionu střední a východní Evropy během 1. pololetí roku 2014 k 6,4% meziročnímu poklesu trhu tiskového spotřebního materiálu. Prodej inkoustových náplní pak za stejné období zaznamenal 9,2% pokles, což je podle IDC v souladu s celkovým poklesem zájmu o inkoustová zařízení, zejména ve spotřebitelském segmentu.

Dalším klíčovým trendem je podle IDC rostoucí výskyt nových kompatibilních náplní a klonů, které svou nízkou cenou konkurují tradičním výrobcům. Tyto produkty, které na místní trhy přicházejí z Asie, hrají v regionu čím dál větší roli.

Tradiční místní výrobci náhradních náplní se snaží rozšířit své produktové portfolio, aby si udrželi příjmy. OEM výrobci pak propagují zařízení nebo systémy, které slibují nižší náklady na stránku (například HP InkAdvantage nebo Epson Ink tank), případně nabízejí základní tiskové služby nebo služby spravovaného tisku, aby si udrželi své příjmy ze spotřebního materiálu,“ uvedla Ilona Stankeová z IDC CEMA.

bitcoin školení listopad 24

Infografika – Rozdělení spotřebního materiálu podle zdroje

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data