IDC: Trh tabletů v regionu CEE se propadl o pětinu i ve druhém čtvrtletí

19. 8. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Lenovo
Analytici z IDC situaci vysvětlují nasycením trhu v regionu. Na prvním místě se objevilo Lenovo, Samsung byl těsně druhý. Třetí Apple vděčí za svou pozici českým zákazníkům, kteří koupili čtvrtinu všech iPadů prodaných v regionu.

Prodej tabletů v regionu střední a východní Evropy (CEE) pokračoval po nepříznivém prvním kvartálu v pádu. Během druhého čtvrtletí se v regionu prodalo 2,8 milionu zařízení, což představuje meziroční pokles o 21,4 %. Údaje přinesla společnost IDC, podle které situace svědčí o nasycení trhu. Průměrná prodejní cena tabletů v regionu meziročně poklesla o 21,9 %.

Nejhorší výsledek zaznamenal segment zařízení 2v1 (IDC je řadí pod tablety), kterých se prodalo o 38,6 % méně než v druhém čtvrtletí roku 2014. Tato zařízení podle IDC tvoří přibližně 3 % celkového trhu tabletů v regionu. V horizontu několika příštích let však má jejich podíl postupně růst a ukrajovat podíl notebooků na trhu osobních zařízení.

Čtvrtina všech iPadů se prodala v ČR

Na pozici lídra regionálního trhu se vrátila společnost Lenovo se 16,8% podílem při 480 tisících prodaných kusů a 2,8 % meziročním růstu. Těsně druhý pak skončil Samsung se 450 tisíci prodaných tabletů. Společný tržní podíl obou společností činil ve druhém kvartálu 32,7 %. O rok dříve to přitom bylo jen 26,9 % a ještě o rok dříve pouze 20,1 %.

Na třetím místě skončil Apple, jehož tržní podíl se ztenčil na 5 %. Zajímavostí je, že celou čtvrtinu ze 140 tisíc iPadů prodaných v regionu nakoupili zákazníci v České republice, což je dvakrát více, než se prodalo v Rusku. To podle IDC svědčí o negativním vlivu silného dolaru i o celkové ekonomické situaci na největším trhu v regionu.

Na čtvrtém místě skončil Asus se 3,9% tržním podílem a 110 tisíci prodaných jednotek. Nováčkem v první pětici je pak pátá Digma, která se specializuje na levná zařízení s malým displejem. Tato společnost během druhého kvartálu prodala 100 tisíc zařízení a dosáhla 3,5% tržního podílu.

bitcoin školení listopad 24

Graf – Meziroční srovnání výsledků největších výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends