IDC: Trh WLAN produktů v regionu EMEA pokračoval ve stagnaci

13. 1. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © bagpereira - Fotolia.com
Nepříznivý kurz eura a čekání na produkty druhé vlny standardu 802.11ac způsobily ve třetím kvartálu 2015 pokles trhu o 5,5 %. HPE a Aruba si však meziročně polepšily o 17 %.

Společnost IDC uvedla, že trh WLAN produktů v regionu EMEA vykázal ve třetím kvartálu 2015 meziroční pokles hodnoty o 5,5 %. Hlavní příčinou jsou podle analytiků nepříznivý kurz eura vůči dolaru společně s nestabilní politickou a ekonomickou situací v některých oblastech regionu.

Segment podnikových produktů vykázal meziroční pokles hodnoty o 0,9 %. Kromě výše uvedených příčin zde IDC uvádí i vliv nejistoty týkající se tzv. druhé vlny 802.11ac. Podnikové přístupové body podporující tento standard tvořily ve třetím kvartálu 64 % trhu z hlediska tržeb a 33 % z hlediska počtu prodaných jednotek. Tyto podíly se podle IDC budou v průběhu roku 2016 dále zvyšovat.

Spotřebitelské přístupové body ve třetím kvartálu vygenerovaly v meziročním srovnání o 9,3 % nižší tržby. Zařízení podporující standard 802.11ac se na celkových spotřebitelských tržbách podílely ze 27 %, tedy o poznání méně než v podnikové sféře.

13,2% pokles trhu v oblasti CEE

Pokles trhu podnikových WLAN produktů se ve třetím kvartálu vyhnul pouze oblasti západní Evropy, kde se tržby meziročně zvýšily o mírná 2,3 %. Celkový trh (podnikových a spotřebitelských) produktů v oblasti střední a východní Evropy se propadl o 13,2 % vlivem propadu ruského trhu.

Lídrem trhu WLAN produktů v regionu EMEA zůstává Cisco se 48,6% tržním podílem. Druhé HPE (včetně Aruby) si meziročně polepšilo o 17 % a jeho podíl díky tomu povyrostl o 1,2 procentního bodu na 14,3 %. Trojkou regionálního trhu zůstal Ruckus s bezmála 7% podílem. Čtvrtá a pátá skončily společnosti TP-Link a Ubiquiti.

bitcoin školení listopad 24

Graf - Vývoj tržních podílů výrobců WLAN produktů

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends