IDC: Trhu tiskáren v západní Evropě se v prvním čtvrtletí nedařilo

31. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Yuriy Panyukov - Fotolia.com
Podle IDC se trhu tiskáren v západní Evropě v prvním čtvrtletí letošního roku nedařilo. Kde vidí analytici příčiny a kolik zařízení se prodalo?

Podle IDC se v západní Evropě prodalo během prvního čtvrtletí letošního roku 5 milionů tiskáren, což je meziročně o 14,5 % méně než v loňském období, kdy se jich prodalo 5,8 milionu. Hodnota trhu klesla z loňských 2,9 miliardy dolarů o 9,5 % na 2,6 miliardy dolarů.

IDC přisuzuje pokles hodnoty nejen snížení prodejů, ale také intenzivní konkurenci, která tlačí ceny zařízení dolů. Z pohledu prodejů klesl zejména spotřebitelský segment, firemní trh naopak podle IDC projevuje známky zotavení.

„Prodeje reflektují slabou ekonomickou situaci v Evropě. Firmy se snaží snižovat náklady a zlepšit efektivitu a využívají k tomu manažovatelné tiskové služby (MSP) a řešení pro správu dokumentů. Některé kategorie produktů také ukazují, že jsou pro firmy velmi zajímavé, jako například inkoustové multifunkce formátu A3,“  říká Arnaud Gagneux z IDC.

HP je jasně největší

Jedničkou trhu je v prvním čtvrtletí 2013 HP s podílem 35,9 % na prodejích. Canonu se dařilo prodávat inkoustové i laserové tiskárny a jeho tržní podíl dosáhl v daném období 18 %. Třetí skončil Brother, kterému v západní Evropě v prvním čtvrtletí 2013 patřilo 12,6 % trhu. Epson je s podílem 12,1 % čtvrtý a Samsung skončil s 8,7 % pátý.

Prodej inkoustových tiskáren klesl meziročně o 20,5 % a to zejména díky snížení prodejů ve spotřebitelském segmentu. U inkoustových tiskáren se dařilo pouze A3 multifunkcím. Trh laserových tiskáren klesl celkově o 1,3 %, nicméně v některých zemích vykázal růst. 

Německý trh klesl ve sledovaném období meziročně o 14,8 %, a to zejména díky výsledkům spotřebitelského trhu. V Německu se dařilo prodávat především laserové tiskárny, kterých se meziročně prodalo o 2,6 % více.

Francouzský trh byl v prvním čtvrtletí druhým největším a prodej tiskáren klesl o 11,3 %. Ve Francii se nedařilo jak spotřebitelskému, tak firemnímu trhu. Pozitivní výsledky vykázaly pouze inkoustové A3 multifunkce.

bitcoin školení listopad 24

Ve Spojením království, které v západní Evropě představuje třetí největší trh, klesl prodej v daném období meziročně o 23,1 %, tedy nejvíce z první trojky. Pozitivně hodnotí analytici pouze laserový trh, který vykázal růst 2,9 %.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data