IDC: V regionu CEE roste využívání placených televizních služeb, ČR je zatím na chvostu

9. 3. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Regionální podíl domácností sledujících placené televizní služby činí 71 % a do roku 2020 se má zvýšit na 80 %. Zatímco v některých státech sledují placené kanály prakticky všichni, v ČR je podíl takových domácností pouze 41%.

Společnost IDC ve své nejnovější prognóze pro region střední a východní Evropy (CEE) počítá s nárůstem podílu domácností sledujících placené televizní vysílání. Zatímco v roce 2016 sledovalo placený obsah 71 % domácností, v roce 2020 má tento podíl vyrůst na 80 %. Nejrychleji má růst počet domácností sledujících televizi přes internet (IPTV).

Nové metody, nové možnosti

IDC dává tento růst do souvislosti s rozvojem nových způsobů dodávání televizního obsahu, konkrétně over-the-top (OTT) a IPTV. Ty totiž umožňují poskytovat služby napříč různými platformami a zařízeními, stejně jako nabízet funkce, které klasické terestrické a kabelové vysílání není technicky s to poskytnout.

Vysílání přes internet například umožňuje poskytovatelům analyzovat preference uživatelů a díky tomu jim nabídnout personalizovaný zážitek. Tento způsob dodávání obsahu je zároveň výrazně flexibilní a kreativnější poskytovatel jej dokáže kombinovat s nabídkou dalších digitálních služeb.

Trh placeného televizního vysílání v regionu CEE vykazuje řadu velmi pozitivních trendů, přičemž klíčový pokrok nastal v oblasti sledování obsahu na více obrazovkách a jeho konzumace prostřednictvím chytrých telefonů,“ okomentovala situaci analytička IDC Dušanka Radoničićová.

Chybí v ČR nabídka, nebo poptávka?

Zároveň je nutno dodat, že pod slibnými čísly pro celý region se skrývá výrazná fragmentace na úrovni jednotlivých trhů. Podíl domácností využívajících placené televizní služby se například pohybuje na škále od 97 % (Rumunsko) do 41 % (Česká republika).

bitcoin školení listopad 24

Jelikož jsme z hlediska penetrace na samém chvostu, znamená to, že se na našem trhu nachází nejvíce příležitostí z celého regionu. Otázkou k zamyšlení zůstává, zda tuzemští poskytovatelé zaspali, nebo jsou Češi natolik spokojeni s relativně širokou nabídkou neplacených televizních kanálů.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14