IDC: Ve střední Evropě roste podíl originálního spotřebního materiálu

2. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © krabata - Fotolia.com
Zatímco v Rusku se podíl kompatibilních náplní do tiskových zařízení zvýšil na 70 %, na středoevropských trzích se drží pod 50 % a klesá. Situace dobře ilustruje prohlubující se rozdíl mezi západní a východní částí regionu CEE.

Společnost IDC zveřejnila analýzu trhu tiskového spotřebního materiálu v regionu střední a východní Evropy, která vypovídá o stále se prohlubujícím rozdílu mezi západní a východní částí této oblasti. Zatímco střední Evropě se ekonomicky daří a trhy ICT zde kopírují spíše globální trendy, na východě je vzhledem k ekonomickým sankcím a slabému rublu.

Odlišnou situaci středoevropských trhů a Ruska, největšího trhu v regionu, lze nejlépe ilustrovat na podílu levných kompatibilních náplní (oproti dražším náplním vyráběných výrobcem zařízení nebo jeho OEM partnery). Zatímco ve středoevropských zemích podíl těchto kompatibilních náplní klesá, v Rusku dosahuje na konci prvního pololetí 2015 již 70,5 %.

Ruský trh tiskových zařízení se v prvním pololetí propadl o 48,5 % a poprvé od roku 2002 se zde za pololetí prodalo pod milion zařízení. Prodej spotřebního materiálu však poklesl jen o 6,7 %, což vypovídá o tom, že počet stran vytištěných ruskými organizacemi a spotřebiteli zatím nijak rapidně neklesá.

Originálním náplním pomáhá marketing i tiskové služby

Ve střední Evropy (IDC sleduje český, maďarský, polský a rumunský trh) prodej náplní také meziročně poklesl, ale mírněji než v Rusku. Podíl kompatibilních náplní se však na těchto trzích pohybuje pod 50 %.

Dodavatelům kompatibilních náplní zde stojí v cestě chybějící prázdné cartridge pro doplňování, stejně jako zdravě rostoucí trh tiskových služeb, který využívá originální náplně, nebo marketingové prostředky na propagaci výhod originálního materiálu.

Podíl originálních a OEM náplní v oblasti střední Evropy navíc průběžně roste a podle IDC v tom bude pokračovat i v dlouhodobém horizontu. Přesto však mají přetrvat rozdíly mezi strukturou těchto trhů a těch v západní Evropě.

Nižší kupní síla jednotlivců i organizací ve střední Evropě bude i do budoucna představovat výhodu pro dodavatele levnějších kompatibilních náplní.

Graf – Trh tiskového spotřebního materiálu v Rusku

bitcoin školení listopad 24

(modrá – originální náplně; oranžová – kompatibilní náplně; šedá křivka – hodnota dolaru vůči rublu)

Zdroj: IDC

Čtěte dále

MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference