IDC: Výsledky trhu CRM za druhé pololetí a rok 2011

13. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor:
IDC zveřejnila výsledky trhu CRM softwaru za první polovinu a celý rok 2011. O pozici světového lídra svádí souboj hned tři společnosti. Jaké jsou detaily?

V druhé polovině roku 2011 trh CRM softwaru mírně zpomalil svůj růst, přesto dosáhl v konečném součtu za rok 2011 hodnoty 19,1 miliardy dolarů, což znamená meziroční zlepšení o 11,2 %.V druhé polovině roku 2011 trh CRM softwaru mírně zpomalil svůj růst, přesto dosáhl v konečném součtu za rok 2011 hodnoty 19,1 miliardy dolarů, což znamená meziroční zlepšení o 11,2 %.

Software pro automatizaci marketingu, automatizaci prodeje a zákaznické služby zaznamenal podle očekávání IDC růst v dvouciferných číslech. Nástroje pro kontaktní centra zaznamenaly růst pouze v jednociferných číslech a jejich podíl na celkovém obratu trhu klesl o 1,4 %. Tento trend by měl pokračovat i v dalších letech.

V druhé polovině roku 2011 se CRM softwaru nejvíce dařilo v Americe a v Japonsku. Úspěch zaznamenal také v  regionu CEMA (střední a východní Evropa, Blízký východ), v Latinské Americe a v regionu Asie/Pacifik (vyjma Japonska). V dalších letech poženou trh CRM softwaru podle IDC především rozvojové trhy jako je Rusko, Indie, Čína, Latinská Amerika, Blízký východ a Afrika.

Výrobci svádí boj o tržní podíl

Konkurenční boj na světovém trhu přitahuje pozornost analytiků, neboť prvního a třetího výrobce od sebe dělí pouze 1,5 % tržního podílu. Jejich výsledky se také značně liší napřič regiony. Jedničkou trhu je s 11% podílem Oracle, jemuž se nejvíce daří v regionu Asie/Pacifik (vyjma Japonska).

Na druhém místě je s 9,9 % tržního podílu SAP, který dominuje v regionu EMEA a v Latinské Americe. Třetí Salesforece.com získalo za celý rok 2011 tržní podíl 9,5 % a je nejsilnější v Severní Americe a v Japonsku.

Top 10 výrobců CRM softwaru představovalo v roce 2011 celkem 49 % hodnoty trhu. Do první desítky výrobců se díky dvoucifernému meziročnímu růstu také poprvé propracovalo IBM.


Top 5 výrobců CRM softwaru a jejich tržní podíl za rok 2011

bitcoin školení listopad 24

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC