IDC: vývoj trhu se spotřebním materiálem

29. 1. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Příjmy z prodeje spotřebního materiálu se v první polovině roku 2009 podle analytické skupiny IDC při porovnání s předchozím rokem snížily v regionu EMEA o 13,1 %. V době ekonomického zpomalení profitovali především výrobci neoriginálních náplní.

Analytici očekávají obnovení trhu spotřebního materiálu v regionu EMEA v roce 2010

Prodeje originálních (OEM) tonerů za první polovinu roku 2009 meziročně poklesly o 24,9 % a originální OEM inkoustové náplně o 19,2 %. Naopak výrazný růst tržeb zaznamenávají výrobci neoriginálních náplní a firmy zabývající se renovací.

Prodeje tonerů třetích stran se v prvním polovině roku 2009 při meziročním srovnání zvýšily o 5,1 %. Podíl výrobců neoriginálních tonerů a inkoustových náplní na trhu tak vzrostl z 29,6 % v první polovině roku 2008 na 37,3 % v roce 2009.

Analytici očekávají obnovení trhu spotřebního materiálu v regionu EMEA v letošním roce. Prodeje inkoustových náplní porostou podle odhadů meziročně o 1,8 % a v roce 2013 se jich prodá více jak 314 milionu kusů. Prodeje tonerů by měly v roce 2010 stoupat o 5,4 % na celkových 168 milionů prodaných kusů v roce 2013.

Zdroj: IDC (prosinec, 2009)

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data