IDC: Západoevropský trh tiskáren a multifunkcí v posledním čvrtletí 2014 stagnoval

5. 3. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © pab_map - Fotolia.com
Čtvrtý kvartál přinesl pokles trhu o 0,8 %, za celý rok však naopak zaznamenal růst o 2,9 %. Velmi dobrých výsledků dosáhly multifunkce, a to jak laserové, tak inkoustové.

Západoevropský trh tiskáren a multifunkcí dosáhl v posledním čtvrtletí roku 2014 mírného poklesu počtu prodaných kusů o 0,8 %, za celý rok však tento údaj vyrostl o 2,9 %. Vyplývá to ze závěrů zprávy společnosti IDC.

Jako velmi pozitivní IDC vidí vývoj prodeje multifunkcí (MFP), které představovaly hlavní zdroj růstu. Ve loňském čtvrtém kvartálu tvořily MFP již 82,4 % všech prodaných zařízení a jejich prodej meziročně vyrostl o 0,6 %, zatímco u klasických tiskáren poklesl o 6,5 %.

Dařilo se i laserovým MFP – ačkoliv celkový trh laserových zařízení rověnž poklesl o 0,6, prodej laserových multifunkcí se zvedl o 8,3 %, u barevných dokonce o 17,3 %.

Velmi dobře se však dařilo i podnikovým inkoustovým zařízením – v posledním kvartálu dosáhly 46,1% meziročního růstu. I zde nejrychleji rostl prodej multifunkcí, meziročně o 51 %. Prodej tiskáren vyrostl o skromnějších 15,9 %.

bitcoin školení listopad 24

Ačkoliv byla inkoustová zařízení po dlouhou dobu asociována spíše se spotřebitelským trhem, podniková inkoustová zařízení toto vnímání zcela změnila a v posledních sedmi letech dosahují vynikajícího růstu. Představují skutečnou alternativu k laserovým zařízením a zpomalují propad celého inkoustového segmentu,“ uvedla Delphine Carnet, analytička IDC pro oblast tiskáren a dokumentových řešení,

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data