In-Stat: Prodeje bezdrátových zařízení v prvním čtvrtletí 2010 vede D-Link

10. 8. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Kdo je kdo na trhu WLAN zařízení a jak se podle společnosti In-Stat prodavají produkty podporující standard 802.11n? Přinášíme vám exkluzivní data včetně podílu výrobců na trhu.

Počet celosvětově prodaných bezdrátových zařízení v prvním kvartále 2010 mezičtvrtletně poklesl o 9,4 %. Při srovnání s předchozím rokem ovšem došlo k růstu o 4,8 %. Zákazníky přitáhl zejména zájem o produkty podporující poslední standard 802.11n. Příjmy z prodaných zařízení dosáhly 1,1 miliardy dolarů, což při srovnání s předchozím čtvrtletím představuje pokles o 7,2 %.

Celému trhu bezdrátových zařízení dominoval s téměř 4 miliony prodanými kusy D-Link, který rovněž zaznamenal nejvyšší růst podílu na trhu. Největší nárůst z hlediska produktů vykázaly SOHO routery (směrovače pro domácnosti a malé kanceláře). Meziroční růst kategorie v prvním čtvrtletí dosáhl z hlediska prodaných kusů 92 %, mezičtvrtletně se prodeje zvýšily o 12 %.

Nelze přehlédnout zvyšující se zájem o wireless 802.11n produkty. Ty v prvním kvartále tvořily téměř 40 % všech příjmů a jejich prodeje se v prvním čtvrtletí meziročně zvedly o 85 %. Naopak zájem o wireless 802.11g produkty poklesl mezičtvrtletně o 18 % a meziročně o 19 %.

Lídrem prodeje „nkových“ bezdrátů se stal s více jak 2 miliony prodanými kusy Netgear v těsném závěsu následovaný D-Linkem. Dominantní trojku, která tvoří téměř tři čtvrtiny trhu, uzavírá Linksys s podílem 20 %. Započítaná zařízení zahrnují SOHO routery, rezidentní brány, síťové adaptéry a přístupové body.

bitcoin školení listopad 24

Zájem o wireless 802.11n produkty meziročně vzrostl o 85 %

Zdroj: In-Stat (1Q10 Wireless LAN Tracker, srpen)

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data