Incoma Gfk: Kamenné obchody s elektronikou dohánějí cenou i nabídkou e-shopy

8. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Studie Elektro 2014 poukazuje na priority zákazníků při výběru obchodu, kde hlavní roli hraje cena. Mezi další závěry patří malý dopad reklamních letáků na rozhodování zákazníka a stírání rozdílu mezi e-shopy a kamennými obchody.

Podle výsledků aktuální studie Elektro 2014 společnosti Incoma GfK roste u zákazníků již třetí rok v řadě význam cenové image obchodu. V letošním roce už je podle studie cenové vnímání obchodníka na prvním místě žebříčku zákaznických priorit.

Třetí rok v řadě podle studie roste i význam možnosti nákupu zboží přes internet. Letos se tento faktor vyšplhal na třetí příčku. Dlouhodobě roste i důležitost nabízeného servisu a možnosti bezproblémové reklamace.

Mizí rozdíly ve vnímání e-tailu a retailu

Studie uvádí, že na trhu s elektronikou dochází k dalšímu sbližování image kamenných a internetových prodejen. V očích zákazníků mají kamenné prodejny dohánět dřívější výrazný náskok e-shopů, a to jak v ceně, tak v šíři nabízeného sortimentu.

Dalším zjištěním je nepříliš vysoká role reklamních letáků. Letáky prodejen s elektronikou podle studie dostává do svých schránek 86 % zákazníků a 75 % si je prohlédne. Počet těch, kteří podle informací na letácích následně i nakupují, však v případě elektroniky nepřesahuje 18 %.

bitcoin školení listopad 24

Při výběru konkrétního výrobku u všech sledovaných kategorií rozhoduje na prvním místě cena. V posledních třech letech ale postupně opět pomalu narůstá i význam technických parametrů výrobku, jeho kvality a spolehlivosti, uvádí Incoma GfK.

Zdroj: Incoma GfK

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti