Infografika: Češi se začínají osmělovat a nakupují v zahraničních e-shopech (DPD)

27. 6. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Rawpixel.com - Fotolia.com XXL
Průzkum přepravce DPD ukázal, že 51 % Čechů má zkušenosti s nákupem v zahraničním e-shopem. V tomto ohledu sice zaostáváme za evropským průměrem, současně však čeští zákazníky vykazují vysoký potenciál do budoucna.

Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu přepravce DPD roste mezi českými zákazníky obliba nakupování v zahraničních e-shopech – zkušenost s ním má již 51 % respodentů. Hlavním důvody jsou lepší nabídky a možnost nakoupit značky a produkty, které nejsou dostupné na lokálním trhu.

Je nutno dodat, že srovnání s ostatními evropskými zeměmi je Česká republika zatím pod průměrem – například v Lotyšsku má s nákupem v zahraničí zkušenost 82 % respondentů. Na druhou stranu však máme třetí nejvyšší potenciál růstu zahraničních nákupů v příštích letech po Polsku a Rumunsku.

Největší zájem je o módu (22 %), zboží pro volný čas (20 %) a elektroniku (17 %). Následuje obuv (10 %), péče o zdraví a krásu (6 %) a knihy (5 %). Nejraději Češi nakupují on-line zboží z Číny (60 %), Velké Británie (28 %) a Německa (27 %).

Pokud byli Češi s nákupem v zahraničním e-shopu nespokojení, nejčastěji za to mohla nespokojenost s produkty (48 %), nečekané dodatečné poplatky po dokončení nákupu (39 %) nebo příliš složitý a zdlouhavý proces doručování (28 %).

Někteří nakupující pak v souvislosti se zahraničními e-shopy pochybují o bezpečnosti nákupu (25 %), zákaznický servis shledávají jako nekvalitní (18 %) nebo jim vadí komplikace či nemožnost vrácení zboží (18 %).

Infografika – Jak Češi nakupují v zahraničních e-shopech

bitcoin školení listopad 24

Infografika – Jak Češi nakupují v zahraničních e-shopech

Zdroj: DPD

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?