Infografika: Čeští zákazníci nejraději platí převodem a oceňují kontrolu nad doručením

3. 10. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Průzkum společnosti DPD ukázal na současné preference tuzemských zákazníků při výběru platebních metod a způsobu doručení zboží z e-shopů. Nejčastěji voleným způsobem platby je bankovní převod, oblíbené jsou také on-line platby kartou i nesmrtelná dobírka.

Společnost DPD zveřejnila výsledky svého průzkumu zaměřeného na preference zákazníků při výběru platebních metody a další priority důležité při výběru konkrétního e-shopu.

Výsledky ukazují, že tuzemští zákazníci nejvíce preferují platbu bankovním převodem (58 %), dále pak platbu kartou on-line (48 %) a dobírku (47 %). Dodáváme, že respondenti mohli uvést více možností, proto součet přesahuje 100 %.

Mezi další preferované způsoby placení v ČR patří digitální peněženky typu PayPal (24 %), platba kartou při převzetí (20 %), platební brána GoPay (19 %) nebo PayU (12 %). Nejméně využívané jsou naopak platby pomocí mobilních aplikací (4 %), inkasa z účtů (2 %) a nebo karet PaysafeCard (2 %).

Čím širší výběr, tím vyšší spokojenost

Čeští spotřebitelé si nejčastěji volí doručení zboží domů (83 %), oblíbená jsou však také doručení do výdejny balíků (42 %) a na poštu (40 %). Část respondentů využívá také doručení do obchodu (25 %) nebo do práce (22 %) nebo do uzamykatelných boxů (5 %).

Průzkum dále ukázal, že české zákazníky motivují k nákupu také pestré možnosti výběru doručení a vrácení zboží. Pro 78 % oslovených Čechů je důležité, zda e-shop doručuje zboží následující pracovní den a 71 % respondentů preferuje možnost změnit čas doručení.

Pro 70 % českých respondentů je důležitá také znalost hodinového okna, kdy jim kurýr balík doručí a představuje pro ně jeden z důvodů pro nákup z daného e-shopu. Důležitá je rovněž možnost získání aktuálních informací o doručovacím procesu a možnost doručení zásilky večer.

Infografika – Srovnání preferencí zákazníků v ČR a Evropě

bitcoin školení listopad 24

DPD preference zákazníků

Zdroj: DPD

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry