Infografika: Jak prodávat u našich nejbližších sousedů

6. 12. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Studie společnosti oXy Online radí, jak proniknout s e-shopem na zahraniční trhy. Závěry uvádějí, že zatímco Rakušané rádi nakupují v zahraničí, u Poláků se vyplatí založit místní pobočku, Němci mají rádi jednoduchost a Slováci s oblibou používají mobilní zařízení.

Společnost oXy Online zpracovala studii s názvem Eshopy bez hranic, v níž hodnotí aktuální stav evropské elektronické komerce a předkládá nástin dlouhodobých trendů v této oblasti. Ze studie vyplývá, že Německo, Francie a Velká Británie tvoří dohromady 61 % veškerého obratu elektronického trhu v rámci EU. Zbývající 7 z 10 největších ekonomik se na obratu podílí jen z 21,6 %.

K zemím s nejvyšším podílem obyvatel nakupujících přes internet patří Německo – jeden z nejvíce konkurenčních trhů v EU. Pro tento trh je podle oXy Online více než kde jinde nutné navrhovat rozhraní e-shopu co nejjednodušší tak, aby v obchodě dokázali nakoupit i méně zkušení uživatelé.

Zajímavou obchodní příležitostí je z hlediska elektronické komerce Rumunsko, kde aktuálně působí na 4500 e-shopů. Po ekonomické stránce Rumunsko v posledních letech rychle roste, s čímž souvisí i značný rozvoj on-line obchodů. Pouze za poslední rok zde přibylo zhruba 1000 e-shopů.

Z pohledu on-line obchodování má velký potenciál Polsko. Podíl osob, které nakupují v zahraničních e-shopech, je po Rumusnku druhý nejmenší v EU. Při vstupu na tento trh proto doporučuji zvážit možnost spolupráce s lokální polskou pobočkou,“ uvedl autor studie Michal Holoubek.

Běžným cílem tuzemských obchodníků je Slovensko. Zdejší trh je sice významně menší než v ČR, ale díky příbuznosti obou zemí a snadné logistické obsluze je vstup na něj podle studie značně jednodušší.

Poměrně velký (42 %) je zde podíl osob, které používají k přístupu na internet mobilní zařízení. Stejně jako například v Rakousku (51 %) nebo Švédsku (70 %) se proto na těchto trzích e-taileři neobejdou bez mobilní verze nebo responzivního designu.

Infografika – Informace o sousedních trzích

bitcoin školení listopad 24


Studie Eshopy bez hranic vznikla na základě údajů Eurostatu pro rok 2013.

Zdroj: oXy Online

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč