Infografika: Platební karta se v ČR stala samozřejmostí

31. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Podle průzkumu Sdružení českých spotřebitelů má alespoň jednu platební kartu má 96 % z nás, více než polovina vlastní bezkontaktní.

Platební karta je pro české občany samozřejmostí. Podle průzkumu Sdružení českých spotřebitelů (SČS) a agentury Perfect Crowd má 92 % dotázaných českých spotřebitelů do 60 let běžný účet a 96 % vlastní alespoň jednu platební kartu. Ne všechny jsou však aktivně používané. Zhruba tři čtvrtiny respondentů využívají služeb internetového bankovnictví.

Průzkum potvrdil, že se čeští spotřebitelé konečně přestali bát používat nejen platební karty, ale i další elektronické platební prostředky,“ uvedl k výsledkům Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů.

Jsme také rádi, že více než 93 % dotazovaných nemá naprosto žádné zkušenosti se zneužitím elektronických platebních prostředků, například svého účtu,“ dodal.

Češi chtějí platit bezkontaktně

Množství využívaných finančních produktů se podle výsledků průzkumu odvíjí od věku uživatele. Platební karty jsou používány zejména věkovou skupinou 36 – 52 let.

Jednu kartu využívá například 73 % dotázaných se základním vzděláním, zatímco téměř polovina respondentů s vysokoškolským vzděláním má karty dvě.

Více než polovina respondentů již disponuje bezkontaktní platební kartou a většina z těch, co ji nemají, by ji ráda získala. Podle Libora Dupala je to dané pohodlím a rychlostí placení, které tento typ karty přináší. O rostoucí oblíbenosti bezkontaktních plateb jsme psali zde.

Další údaje jsou k dispozici v přiložené infografice.

Obr. 1 - Češi a platební karty

bitcoin školení listopad 24

Zdroj: SČS

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti