Infografika: Velké e-shopy prošly testy komunikace a vracení zboží se ctí (Acomware)

5. 12. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Sentavio - Fotolia.com
Společnost Acomware testovala 31 tuzemských e-shopů ohledně komunikace se zákazníkem po uzavření objednávky a také procesu vraceného zboží. Celková situace se ukázala jako velmi dobrá, některé e-shopy to však přehánějí s počtem obchodních sdělení.

Populární e-shopy podle testů společnosti Acomware dobře informují zákazníky o vyřízení objednávek. Testy ukázaly, že spotřebitelé nebudou mít problém s doručením ani vrácením zboží.

Studie se věnovala transakční komunikaci, k níž dochází mezi e-shopem a zákazníkem po uskutečnění objednávky. Jako měřítko pro hodnocení posloužily výsledky soutěže ShopRoku 2016. Zkoumány byly například portály Alza.cz, Mall.cz,CZC.cz ale i Kytary.cz, Astratex.cz, Hudysport.cz a další.

Studie ukázala, že se komunikace ohledně objednávky ve většině případů odehrává pouze v e-mailech. Jen 13 z testovaných e-shopů využívá možnost poslat svému zákazníkovi SMS. Jediná Alza.cz kromě e-mailu využívá ještě aplikaci Viber.

Potvrzují rychle, vrácené zboží přijímají včas

Podle studie 90 % testovaných e-shopů potvrzuje objednávky obratem už do 2 minut. Průměrně poslaly e-shopy svým zákazníkům 3,8 různých e-mailů, které je informovaly o vyřízení objednávky. Najdou se však i takové, které k jedné objednávce pošlou i 6 e-mailů.

Spokojenost zákazníka si po vyřízení objednávky ověřuje 90 % testovaných e-shopů. Většinou žádají o hodnocení nákupu na serveru Heureka.cz, výjimečně i přímo na vlastním webu. Vlastní systém hodnocení má pouze pět z testovaných e-shopů.

Pokud jde o vrácení zboží, e-shopy ho podle Acomware zvládají s přehledem. Potvrzení o tom, že zboží bylo převzato, poslalo 19 ze 31 e-shopů. Vyřídit vše v zákonem stanovené lhůtě stihli všichni prodejci a jakkoliv tři e-shopy vrátily na účet pouze částku za zboží bez poštovného, po urgencích poštovné doplatili.

Zákazníky 26 z 31 testovaných e-shopů po prvním nákupu nemine obchodní sdělení s nabídkou dalšího zboží a služeb. V šesti případech ho zákazníci dokonce obdrží dříve než svoji objednávku. Průměrně poslaly e-shopy během měsíce po objednání deset newsletterů

Řada e-shopů už dnes ví, že je levnější a efektivnější pečovat o stávající zákazníky, než se soustředit výhradně na získávání nových. Překvapilo nás, že čtyři e-shopy možnost zasílání obchodních sdělení vůbec nevyužívají,“ uvedl Petr Cikán, vedoucí e-mailového marketingu v Acomware.

Infografika – Komunikace českých e-shopů po objednávce

bitcoin školení listopad 24

Acomware - testy komunikace

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data