Intel: Ženy vybírají PC podle reálných potřeb

6. 3. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Intel
Průzkum společnosti Intel zkoumal preference žen při nákupu počítače. Výsledky ukazují, že stereotyp o důležitosti barvy a designu neplatí – ženy nejvíce zajímá výdrž, výkon a cena zařízení.

Společnost Intel zveřejnla výsledky průzkumu, který měl za úkol zjistit preference žen při výběru a nákupu PC. Průzkum proběhl v České, Slovenské a Maďarské republice a jeho výsledky sice odhalily drobné rozdíly v preferencích mužů a žen, nicméně vyvrátily některé zažité stereotypy.

Nikoliv barva, nýbrž výdrž

Při výběru počítače je pro respondentky nejdůležitější výdrž baterie, následovaná výkonem, cenou, funkcemi a procesorem.

Jak je vidět v tabulce, důležitost těch parametrů je velmi podobná, s velkým odstupem pak následují design, přítomnost dotykového ovládání a barva.

Mužští respondenti uváděli jako priority sestupně uváděli výkon, procesor, cenu, výdrž a funkce, přičemž dále bylo pořadí totožné jako u žen.

Obr. 1 - Kritéria pro nákup notebooku - ženy v ČR

Priority žen naprosto odráží jejich reálné potřeby, nikoli módní preference,“ uvedl k výsledkům Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel.

Jeho tvrzení dokazuje i skutečnost, že pro 54 % respondentek z České republiky nehraje při výběru žádnou roli barva počítače, a z těch, pro něž důležitá je, by nejvíce sáhlo po běžné černé a stříbrné.

Shodný zájem o zařízení „dva v jednom“

Ženy i muži se shodnou i na možnosti odpojit displej od notebooku a používat jej jako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % dotázaných žen a 70 % mužů.

Za přístroj s odnímatelnou obrazovkou by většina odpovídajících žen (81 %) byla ochotna připlatit maximálně do 120 eur, muži o trochu méně. Stejná shoda panuje i ohledně dotykového ovládání, které by uvítalo 72 % žen a 73,4 % mužů z řad respondentů.

Pokud by měli na výběr mezi tabletem a konvertibilním zařízením typu 2-v-1, sáhlo by po druhé možnost osmkrát více žen a jedenáctkrát více mužů. Naopak stolní počítače by chtělo jen 5 % dotázaných žen a 16,5 % mužů.

bitcoin školení listopad 24

Průzkumu se zúčastnilo 1877 respondentů ve věku 20 až 40 let, z toho 1239 žen a 638 mužů.

Zdroj: Intel

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends