iSuppli: Prodeje LCD i přes snížení cen klesají

30. 5. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Slabá poptávka spotřebitelů po televizích, monitorech a noteboocích měla podle analytické společnosti iSuppli za následek snížení prodeje LCD panelů v prvním čtvrtletí letošního roku. Jak se bude trh vyvíjet v dalších čtvrtletích?

iSuppli: Prodeje LCD i přes snížení cen klesajíProdeje LCD panelů v prvním čtvrtletí 2011 při srovnání s předchozím rokem poklesly o 0,8 % a mezičtvrtletně dokonce o 9,2 %. Podle analytiků se první kvartál stane nejslabším čtvrtletím tohoto roku.

První čtvrtletí bývají typicky slabší, i přesto bude pokles v letošním roce výraznější než vloni. Na konci letošního roku dosáhnou prodeje LCD panelů podle odhadů analytiků 740 milionu kusů. To ve srovnání s předchozím rokem to bude představovat nárůst jen 14 %, přičemž v roce 2010 trh vzrostl o 23,4 % a o rok dříve o 20,8 %.

V USA a Evropě byl patrný pokles zájmu o televize, který nekompenzovalo ani snížení cen. Prodeje televizí tak táhly rozvojové regiony, ovšem prodeje v těchto zemích mohou být ohroženy vysokými cenami ropy a vysokou mírou inflace.

Prodeje notebooků kanibalizují tablety, cyklus výměny starých CRT monitorů u stolních počítačů je na konci, což také způsobuje pokles prodejů. Nadějí tak zůstává výměna LCD panelů podsvícených trubicemi za modely s LED podsvícením.


 

Graf: Vývoj prodejů LCD panelů v letech 2009 - 2014

bitcoin školení listopad 24

Vývoj prodejů LCD panelů v letech 2009 - 2014

Zdroj: iSuppli

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends