iSuppli: Vysoké ceny ultrabooků drží jejich prodeje při zemi

9. 10. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor:
Původní vize Intelu prodejních čísel Ultrabooků se nenaplňují. Podle analytické společnosti iSuppli se v letošním roce prodá pouhých 10,3 milionu ultrabooků. Jak se bude situace vyvíjet v dalších letech?

Ultrabooky zatím spotřebitele nepřesvědčily a jejich vysoká cena většinu odrazujePodle analytiků iSuppli je největším problémem nízkého zájmu o ultrabooky fakt, že výrobci v čele s Intelem zatím nedokázali podnítit zájem u spotřebitelů o tato zařízení.

K tomu, aby se staly mainstreamovým zbožím, podobně jako smartphony a tablety, musí urazit dlouhou cestu. Klíčovým důvodem, který způsobil, že jsou ultrabooky zatím na okraji zájmu, jsou vysoké ceny.

Ultrabooky čelí značné konkurenci v jiné spotřební elektronice. Uživatelé si raději pořídí nový chytrý telefon nebo tablet.

Výrobci podle analytiků také doplácí na velkou unifikaci a nutnost dodržování pravidel stanovených Intelem, které jim nedávají prostor odlišit se.

Nutným předpokladem k masivnějšímu rozšíření je snížení cenové hladiny ze současných 1000 dolarů na 600 dolarů. Zároveň musí nabídnout nové technologie a funkce jako jsou pohybové senzory nebo dotyková obrazovka.

Intel na dotykové ovládání hodně vsází v další generaci ultrabooků, a proto již potvrdil příchod 40 dalších modelů právě s dotykovým ovládáním. Jako podklad posloužil jeho průzkum, z něhož vyplynulo, že tomuto způsob ovládání dává přednost 80 % spotřebitelů.

Nicméně i přesto analytici očekávají, že se  prodeje ultrabooků do příštího roku zvednou o 300 % na celkových 44 milionu kusů. Následně prodeje stabilně porostou až na 95 milionu kusů v roce 2016.

bitcoin školení listopad 24

Graf1: Odhadované prodeje Ultrabooků v letech 2012 - 2013

Prodeje Ultrabooků v letech 2012 - 2013

Zdroj: iSuppli

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends