Je lepší mít kamenný, nebo internetový obchod?

12. 5. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: ChannelWorld
Tuto otázku si klade nejeden začínající, ale i dlouho působící prodejce. A proč si rovnou nepořídit oba? Propojení těchto dvou prodejních kanálů má totiž mnoho výhod a navzájem se doplňují.

V současnosti mnoho lidí nakupuje přes internet. Zároveň přibývá lidí, kteří si své on-line objednané zboží chtějí vyzvednout osobně. Jedním z důvodů je ušetření peněz za dopravu, zásadnější roli ovšem hraje možnost kontroly zboží před jeho zaplacením.

Při osobním odběru si zákazník může vybrané produkty důkladně „osahat“ a prohlédnout. Tímto se značně sníží počet vrácených zásilek a celkově se zrychlí proces výměny zboží. Proto, pokud váš e-shop funguje, se založením výdejny rozhodně neváhejte, a bude-li to možné, svým zákazníkům možnost osobního odběru dopřejte.

Na výdejnu není potřeba tolik provozních prostředků jako na kamenný obchod, její zřízení proto může být, dobrou volbou. Vystačíte si s jednou dvěma místnostmi, část prostoru můžete využít také například jako kancelář a sklad. Postupem času můžete prostory výdejny různě upravovat, a v závislosti na úspěchu vašeho internetového podnikání je můžete proměnit na regulérní kamennou prodejnu.

Máte-li naopak kamennou prodejnu, zajisté vás již alespoň jednou napadlo, zda by pořízení internetového obchodu nebylo dobrým krokem kupředu. V prodejně si zákazník může veškeré zboží detailně prohlédnout, a o jeho koupi pak může rozhodnout až v klidu doma. Také tím rozšíříte okruh potenciálních zákazníků. Nebudete tak vázáni jen na dané město, ale budete moci oslovit nakupující z celé republiky. 

Prodej můžete skrze internetové připojení podpořit také pomocí newsletteru, k jehož odběru se mohou zákazníci přihlašovat například při registraci do e-shopu. Jeho prostřednictvím můžete snadno a rychle poskytovat nejčerstvější informace o slevách nebo o novém zboží, které se ve vašem obchodě objeví.

Registrovaným zákazníkům můžete kromě newsletteru připravit i další výhody. Zřiďte bonusový program, za každý nákup nabídněte slevu na ten následující, pořádejte speciální akce a podobně. Také různé slevové poukázky jsou stále v kurzu. V prodejně můžete rozdávat kupony na nákup v e-shopu, na internetu nabízet slevenky na nákup v kamenném obchodě. V obou případech tak můžete činit například výměnou za e-mailovou adresu, čímž získáte další potřebné kontakty.

bitcoin školení listopad 24

Velkou výhodou propojení e-shopu s kamennou prodejnou je sdílení jednoho skladu. Z jednoho místa, a tím pádem za jedny náklady, čerpáte zdroje rovnou pro dva obchody. Nabízíte-li však stejné zboží na prodejně i v e-shopu, mějte se na pozoru, aby informace na vašem webu byly neustále aktuální. Vyprodáte-li určitý produkt v kamenné prodejně, ihned informuje o jeho (ne)dostupnosti také na internetových stránkách obchodu. Jen tak se vyhnete zbytečnému rušení objednávek a odlivu nespokojených zákazníků.

Autor je CEO společnosti  Shoptet.cz.

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends