Jen necelých 16 % českých e-shopů disponuje plným zabezpečením svého webu (Twisto)

25. 9. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © lassedesignen - Fotolia.com
Znepokojivá data přinesla studie Český košík 2015. Ukazuje se, že bezmála 72 % největších českých e-shopů vůbec nezabezpečuje nákupní proces certifikátem HTTPS a dalších 12,5 % jej používá jen v určitých fázích nákupního procesu.

V rámci studie Český košík 2015 byla – kromě mnoha jiného – testována také úroveň zabezpečení tuzemských e-shopů. Výsledek nedopadl příliš pozitivně; data ukazují, že 71,7 % největších českých e-shopů nepoužívá bezpečností certifikát HTTPS, který zajišťuje bezpečné připojení mezi prohlížečem a serverem.

V praxi to znamená, že zákazníkům těchto e-shopů hrozí reálné riziko, že jim může někdo „odposlechnout“ přihlašovací údaje a další data, které zadávají při nákupu. Tento problém se týká především veřejně dostupných Wi-Fi připojení, kde zákazník není nijak chráněný. Částečně zabezpečené košíky má 12,5 % internetových obchodů a plným zabezpečením disponuje pouhých 15,8 % největších e-shopů.

Podle Lukáše Hurycha, produktového ředitele společnosti Twisto, která studii Český košík zastřešuje, zákazníkům hrozí, že provozovatel veřejné sítě může odposlechnout jejich přihlašovací údaje do e-shopu. Na veřejnou sít se také může připojit teoreticky „napíchnout“ hacker a přesměrovat zákazníka na vlastní platební bránu.

Twisto uvádí, že kromě naprosto nezabezpečených e-shopů jsou mezi 120 největšími online obchody i takové, které řeší zabezpečení pouze částečně, tedy především až ve fázi nákupního procesu a zadáván informací o dodacích údajích. To však není dostatečné.

bitcoin školení listopad 24

Stejně jako v případě internetových bankovnictví je třeba, aby se zabezpečení HTTPS certifikáty rozšířilo mezi všechny e-shopy. Pouze tak se podaří dlouhodobě chránit zákazníky a rapidně snižovat internetovou kriminalitu,“ uvedl Lukáš Hurych.

Zdroj: Twisto

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti