Jsou velká data jenom buzzword?

4. 2. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Scanrail - Fotolia.com
Bigdata patřily mezi často skloňované buzzword v roce 2012, ale hype kolem nich může brzy pominout. Na tom se shoduje analýza názorů kolem analytických společností.

Velká data (big data) si získala v loňském roce pozornost nejen technických magazínů, ale všech byznys médií. Proto společnost DataSift zpracovala pro analytiky z Ovum retrospektivní analýzu zaměřenou na vnímání trendu big data mezi uživateli Twitteru.

Po vyloučení výrobců softwarů došli k výsledku, kdy na 2,2 milionu interakcí se podílelo 981 tisíc uživatelů.

Překvapivě se na Twitteru objevilo tři krát více pozitivních zmínění spojených s výrobci než těch negativních, i přes nepříznivé informace týkající se akvizice Autonomy společností HP.

Trend big data pojednává o velkém množství dat získaných ze sociálních sítí, senzorů a dalších zdrojů a stejně jako o nástrojích jakým je Hadoop schopných zpracovat tato data pro obchodní použití.

Také podle analytiků Gartneru se velká data dostávají na hype křivce do fáze deziluze a tato techologie rychle vyzrává. S tím přichází najevo fakt, že existující nástroje jsou příliš náročné a neflexibilní.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data