Kam tekly reklamní investice v roce 2012?

19. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © varijanta - Fotolia.com
Společnost Admosphere poskytla srovnání souhrnné ceníkové hodnoty publikovaných reklamních sdělení ve všech mediatypech v letech 2011 a 2012. Jak letos rozložit investice?

Nejprogresivnějším mediatypem je podle Admosphere i v roce 2012 internet, ceníková hodnota využité display reklamy vzrostla oproti předchozímu roku téměř o třetinu na 5,4 miliardy korun.

O 3 % vzrostla i souhrnná ceníková hodnota reklamy v televizi, do které plyne celkově stále nejvíce prostředků. Celkově zadavatelé v uplynulém roce využili televizní komerci v ceníkové hodnotě 30 miliard korun.

Zájem o ostatní mediatypy mezi roky 2011 a 2012 podle monitoringu Admosphere klesal. Největší pokles měření zaznamenalo u  rozhlasu, kde se ceníková hodnota odvysílaných reklamních sdělení meziročně snížila o 12 %. Jde však pouze o celostátní rozhlasové kampaně, regionální zařadí Admosphere do monitoringu letos.

O desetinu na 17,6 miliard korun poklesla ceníková hodnota reklamního prostoru v tisku. Nejméně klesaly investice do out-of-home medií (-1 %). Celkově v roce 2012 vystavili zadavatelé v outdooru, indooru, instore, OOH TV a v kině reklamu v hodnotě 4 miliardy Kč.

Celkově trh s reklamou v uplynulém roce stagnoval. V meziročním srovnání došlo k nárůstu o čtvrt procenta.

Admosphere upozorňuje, že ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Reálná suma bude nižší.


 Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v letech 2011 a 2012

Mediatyp

2011

2012

Nárůst / Pokles

TV

29 162 933 000 Kč

30 126 262 000 Kč

3 %

Tisk

19 507 934 000 Kč

17 604 300 000 Kč

-10 %

Internet*

4 168 781 000 Kč

5 436 436 000 Kč

30 %

OOH

4 107 591 000 Kč

4 056 608 000 Kč

-1 %

Rádio**

1 122 994 000 Kč

989 663 000 Kč

-12 %

Zdroj: Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch) bez vlastní inzerce.

*Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Údaj zahrnující další formy on-line reklamy bude znám v průběhu února po skončení každoročního výzkumu SPIRu zaměřeného na odhad inzertního výkonu internetu.

bitcoin školení listopad 24

**Rádio nezahrnuje regionální kampaně

 

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends